Market raflarında yeni dönem: Bu ürünler resmen toplatılıyor!

Tarım ve Orman Bakanlığı, üreticilere yönelik yayınladığı yeni tebliğ ile birlikte, yanıltıcı ürün etiketlerine karşı mücadeleyi bir adım daha ileri taşıdı. Bakanlık, tüketiciyi yanlış yönlendiren ambalaj ifadeleriyle ilgili olarak, özellikle eritme peynirlerde kullanılan bazı terimleri yasakladı.

Yağmur Biçen Yağmur Biçen
Market raflarında yeni dönem: Bu ürünler resmen toplatılıyor!

Bu düzenleme, eritme peynir ambalajlarında “tulum, örgü, çeçil, dil, tel, kaşar ve tost peyniri” gibi adlandırmaların kullanılmasını engellemeyi amaçlıyor. Yalnızca bu tanımlamalarla satılan peynirlerin raflardan kaldırılacağı ve bu tür ifadelerin kullanıldığı ürünlerin satışının yasaklanacağı vurgulanıyor.

ETKİTLERE DİKKAT!

Bu yeni tebliğ, yakın zamanda “limon suyu, narlı sos” gibi gerçeğini taklit eden ürünlerin satışını yasaklayan Bakanlığın, marketlerde satılan ürünlerin etiketlerine yönelik daha geniş kapsamlı bir düzenleme getirdiğini gösteriyor. Bakanlık, ayrıca zincir marketlerde satılan “aromalı” ürünlerle ilgili de ek sınırlamalar getirmeyi planlıyor. Özellikle “muzlu, çilekli, fındıklı” gibi aromaları tanıtan gofretlerin, bu ifadelerle satışının yasaklanması ve ambalajlarda yalnızca “aromalı” ifadesinin kullanılması zorunlu hale gelecek.

Karma Grup Regülasyon ve Operasyon Direktörü Didem Altuntaş, bu düzenlemenin esas amacının, tüketicinin yanıltılmasının önüne geçmek olduğunu vurguladı. Altuntaş, eritme peynirlerin geleneksel, yöresel veya coğrafi işaretli peynirleri çağrıştıracak şekilde üretilip piyasaya sunulmasının engelleneceğini belirtti. Ayrıca, bu peynirlerin ambalajlarında ürün adının en az 3 mm punto büyüklüğünde ve temel görüş alanında bulunmasının zorunlu olduğunu da sözlerine ekledi.

Bu metin, Bakanlığın tüketiciyi yanıltıcı ve aldatıcı ürün etiketlerine karşı aldığı yeni önlemler hakkında daha detaylı bir bilgi sunmayı amaçlıyor.

market etiket gıda etiketleri