Fahiş fiyatlar e-Devlet üzerinden şikayet edilecek

Aynı markaya ait bir ürün, farklı marketlerde 2-3 katına varan etiket fiyatlarıyla satışa sunulabiliyor. Avukat Özlem Şen, bu büyük fiyat farklarının "fahiş fiyat" olduğunu belirterek, vatandaşların e-Devlet üzerinden veya ALO 175 hattını arayarak şikayet edebileceğini söyledi.

Yağmur Biçen Yağmur Biçen
Fahiş fiyatlar e-Devlet üzerinden şikayet edilecek

 Serbest piyasa koşulları gereği, aynı ürünün farklı marketlerde değişik fiyatlardan satılması olağan bir durum ancak bu durum bazen aşırıya kaçabiliyor ve fahiş fiyat uygulamalarına dönüşebiliyor. Bir markette belirli bir fiyata satılan bir ürün, başka bir markette üç katına kadar çıkabiliyor. Vatandaşlar ise bütçelerini koruyabilmek için en uygun fiyatı bulmak adına market market dolaşıyor. İstanbul Aydın Üniversitesi Öğretim Görevlisi Avukat Özlem Şen, bu konuda vatandaşları bilinçlendirecek açıklamalarda bulundu.

CEZA 100 BİN LİRADAN 1 MİLYON LİRAYA ÇIKTI

Şen, aynı ürünün farklı marketlerde ciddi fiyat farkıyla satılmasının fahiş fiyat artışı olduğunu ifade ederek, “Bu tür uygulamaların tümü, cezai yaptırımlara tabi. Türk Ticaret Kanunu, Tüketici Koruma Kanunu ve perakende ticaretle ilgili düzenlemeler mevcut. Bu üç kanunun birleşimiyle, fahiş fiyatlar ve stokçuluğa karşı yaptırımlar uygulanıyor. Tüketiciyi Koruma Kanunu’nda Mayıs ayında yapılan güncelleme ile fahiş fiyat uygulayanlara verilen idari para cezaları artırıldı. Şimdi fahiş fiyat uygulamalarının cezası 100 bin liradan 1 milyon liraya çıktı. Stokçuluk yapan firmalara ise daha önce 1 milyon lira ceza veriliyordu, bu ceza şimdi 12 milyon liraya yükseltildi” dedi.

Pandemi döneminde fahiş fiyat ve stokçuluk uygulamalarının yaygınlaştığını belirten Şen, vatandaşların bu tür durumlara karşı haklarının bulunduğunu vurguladı. Şen, bir markette fahiş fiyat artışını fark eden vatandaşların neler yapabileceğini şöyle açıkladı: “Vatandaşlar, Ticaret Bakanlığı’nın e-Devlet üzerinde düzenlediği ‘Haksız Fiyat Artışı Şikayet Bildirimi’ formunu doldurarak şikayet edebilirler. İnternet kullanmayanlar ise Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’nı arayarak şikayetlerini iletebilirler. Ayrıca CİMER üzerinden yapılan şikayetler de Ticaret Bakanlığı'na yönlendiriliyor.”

Şen, yalnızca marketlerde değil, e-ticaret sitelerinde de fahiş fiyat artışlarının görüldüğünü belirtti. İnternet ortamında da fahiş fiyat artışları ve stokçuluk yapılabileceğini ifade eden Şen, “Bu tür durumlarda Reklam Kurulu devreye girerek, içeriğin engellenmesi veya kaldırılmasına karar verebiliyor” dedi. İnternette yapılan fahiş fiyatlı satışlar da e-Devlet, Alo 175 ve CİMER üzerinden şikayet edilebiliyor.

Fahiş fiyat artışı ve stokçuluğa karşı yasal düzenlemelerin yeterli olduğunu belirten Şen, denetimlerin daha sık yapılmasıyla bu durumun önüne geçilebileceğini söyledi.

Kaynak: İhlas Haber Ajansı

Fahiş fiyat e-devlet