Nadir görülmüş tarihten anlamlı fotoğraflar
Tarihten fotoğraflar, geçmişten gününüze birçok anlamlar içerir. Bazı zamanlar sıradan bir hatıra fotoğrafı olduğu düşülen fotoğraflarda dikkat çeken ayrıntı olabilir. İşte tarihten fotoğraflar ve arkasında yatan hikayeler...
TİTANİK'İN DENİZDEKİ SON FOTOĞRAFI
Titanik'in yapımında zamanının mevcut olan en ileri teknolojiler kullanılmıştı. Birçok insan tarafından "batmaz gemi" olduğuna inanılıyordu ve bu inanış batmadan önce bu şekilde tanımlanmış ve lanse edilmişti. Bu derece ileri teknoloji ve eğitimli mürettebata rağmen batması birçok insanı şoke etti. Medya Titanic'in ünlü kurbanları ve batışı ile ilgili efsaneleri sürekli gündeme getirmeye devam etti. Bu tartışmaların sonucu denizcilik kanunun değişmesi oldu.
WRIGHT KARDEŞLER'İN YAPTIĞI İLK UÇAK
Wright Kardeşler olarak tanınan Orville Wright ve Wilbur Wright, tarihte ilk defa motorlu uçak uçuran Amerikalı kardeşler. Tarihteki ilk uçak, 1911 yılında Orville Wright tarafından 9 dakika 45 saniye uçuruldu.
LONDRA'DA POLİS MEMURU KADINLARA YARDIMCI OLURKEN (1935)
Genellikle Tayland'a yerleşen Karenler kabilesinde görülen bu boyun uzatma aparatı, gelenek haline gelen bir durum. 5 yaşından itibaren boyunlarına pirinçten yapılmış halkalar takarak boyunlarını uzatmaya çalışıyorlar. Halka sayısı 37’ye kadar çıkabiliyor.
MUHAMMED ALİ, CLEVELAND WILLIAMS'A KARŞI (1966)
Muhammed Ali ve Cleveland Williams, 14 Kasım 1966'da Teksas, Houston'daki Astrodome'da bir boks maçında karşı karşıya geldiler. Ali maçı üçüncü turda teknik nakavtla kazandı. Mike Tyson da dahil olmak üzere birçok uzman ve boksör, Ali'nin bu dövüşteki performansını boks kariyerinin en iyisi olarak görüyor. Bu aynı zamanda Ali'nin "Ali shuffle" adını verdiği hareketi ile de akıllara kazındı.
GOLDEN GATE KÖPRÜSÜ'NÜN İNŞAAT HALİ (1937)
Kaliforniya'daki San Francisco Körfezi'nin girişinde, Golden Gate Boğazı üzerinde bir asma köprüdür. Şu anda, dünyadaki en uzun yedinci asma köprüdür. Köprü uzunluğu 2,73 km, ayaklar arasındaki uzaklık 1,28 km'dir, yüksekliği 235 metreyi bulur. Köprünün yapımı, 5 Ocak 1933-27 Mayıs 1937 tarihleri arasında, baş mühendis Josef B. Strauss'un yönetiminde gerçekleştirildi. Yapım süresince 11 işçi yaşamını yitirdi.