EYT başvurusu nasıl yapılır?
Milyonlarca vatandaşın heyecanla beklediği EYT düzenlemesi meclisten geçti. Resmi Gazete'de yayınlanan EYT için başvuru süreci de araştırılmaya başlandı. Peki EYT nasıl başvurulur? İşte e-Devlet başvuru ekranı...
Kahramanmaraş'ta yaşanan deprem felaketinin ardından 3 hafta süreyle Meclis, çalışmalarına ara vermişti. 28 Şubat günü EYT düzenlemesi meclisten geçti. Meclisin açılmasıyla birlikte ilk gündem maddesi olan EYT ele alındı.
EYT ŞARTLARI NELER?
• 8 Eylül 1999 düzenlemesi öncesindeki şartlar emeklilik için yaş şartı olmaksızın uygulanacak.
• Bu tarihten önce sigorta girişi olanlar kapsamda olacak.
SSK EYT ŞARTLARI
• 5.000 gün primi tamamlamak,
• Erkeklerde 25, kadınlarda 20 yıl sigortalılık süresini doldurmak.
BAĞ-KUR EYT ŞARTLARI
• Erkeklerde 9.000 prim günü ve 25 yıl sigortalılık süresi,
• Kadınlarda 7.200 prim günü ve 20 yıl sigortalılık süresi, şartlarını sağlayan vatandaşlar emeklilik başvurularını yapacak.
*Aynı şartlar Emekli Sandığı için de geçerli sayılacak.
EYT NASIL BAŞVURULUR?
EYT başvuruları, Meclis'in kanun teklifini kabul etmesinin ardından e-Devlet üzerinden erişime açıldı.
ADIM ADIM EYT BAŞVURUSU
1. ADIM
• e-Devlet sistemine giriş yaptıktan sonra "gelir, aylık ödenek talep belgesinin verilmesi belgesi"ne tıklayın.
• Ardından sayfada çıkan yeni başvuru sekmesine tıklayın.
• Tahsis talep türü olarak ise "yaşlılık aylığını" seçin.
2. ADIM
• SSK kapsamında aylık talep edeceklerin "4A", Bağkur kapsamına girenlerin ise "4B" seçeneğini işaretlemesi gerekiyor.
• Seçim yaptıktan sonra "başvur" butonu tıklayın.
• Maaş ödemesinin yapılacağı bankayı seçtikten sonra açıklama kısmına maaşınızı almak istediğiniz şubeyi yazın.
• Diğer iletişim bilgilerini de doldurun.
3. ADIM
• "Aylık alıyor mu?" sorusunu da "evet" veya "hayır" olarak yanıtlayın.
• Son aşamada "ileri" butonu ardından "başvur" butonuna basılarak bilgiler SGK'ya gönderilmiş olacak.