Tarihin en ünlü 10 korsan gemisi: Çoğunu filmlerden tanıyor olsanız da bu liste sizi şaşırtabilir!
Tarihin en ünlü korsan gemilerini pek çoğumuz, Karayip Korsanları'ndan Uçan Hollandalıya kadar filmlerden tanıyor olacağız ama bu liste sizi şaşırtabilir. Tarihin en ünlü 10 korsan gemisi sizinle...
10. CSS ALABAMA
Resmi olarak bir savaş gemisi olmasına rağmen tarihin en yıkıcı Konfederasyon akıncısı bu listeye dahil edilmeyi hak ediyor. John Laird Sons ve Company of Liverpool, İngiltere tarafından inşa edilen vidalı savaş Alabama, 1862'de Amerika Konfedere Devletleri için önemli bir başarıydı.
Başlangıçta Enrica adı verilen gemi, yeniden adlandırıldıktan sonra kruvazöre dönüştürüldü ve 24 Ağustos 1862'de CSS Alabama adıyla hizmete açıldı. Alabama, Kaptan Raphael Semmes komutasında sonraki iki ayı Kuzey'deki gemileri ele geçirip yok ederek geçirdi. Atlantik ve ABD'den gelen tahıl sevkiyatlarının durdurulması Avrupa'ya yöneldi.
Alabama hız ve hile düşünülerek yaratıldı. Geminin boyu 220 feet, genişliği 32 feet olup, 350 ton kömür taşıma kapasitesine sahipti. Semmes başka bir gemiyi ele geçirdiğinde kamuflaj bayrağını indiriyor ve düşmana karşı kazandığı zaferin sinyalini vermek için bir Konfederasyon bayrağı çekiyordu.
En yıkıcı olduğu dönemde Alabama, en yıkıcı olduğu dönemde her üç günde bir ortalama bir Union gemisini imha ediyordu. Alabama , 19 Haziran 1864'te Normandiya açıklarında Birlik kruvazörü Kearsarge tarafından yok edildi.
9. RİSİNG SUN
Rising Sun, Kaptan Christopher Moody'nin liderliğindeki 135 kişilik bir mürettebata binen 35 silahlı bir korsan gemisiydi. Moody kendi ekibini kurmaya karar verene kadar Black Bart daha önce Moody's'in önceki ekibine komuta etmişti. Kaptan Frowd'un komutasındaki sekiz silahlı bir brigantine ve aynı sayıda ateşli silaha sahip bir şalopa, 1718'deki yolculuğunda Rising Sun'a eşlik etti.
Moody's filosunun saldırganlık ve korsanlık işaretleri açısından incelenmesi sırasında, Jamaika Valisi Archibald Hamilton, bu kötü şöhretli gemilerin, St. başarıyla yağmaladılar.
Sonuç olarak Hamilton, bölgeyi Kaptan Moody ve Yükselen Güneş'in dehşetinden korumak amacıyla İngiltere'den 40 silahlı bir savaş gemisi de dahil olmak üzere daha güçlü donanma gemileri aramak zorunda kaldı.
8. REVENGE
Binbaşı Stede Bonnet, en ihtimal dışı koşullar altında bile korsandı. Benim gibi çok fazla oyun oynarsan ona alışırsın. Assassins Creed: Black Flag'de onu, oyunun başında kumsalda karşılaştığınız ve aslında Küba'ya ulaşmanıza yardımcı olan tombul adam olarak hatırlayabilirsiniz.
Barbadoslu, eşi ve çocukları olan varlıklı bir plantasyon sahibiydi ve 30 yaşlarındayken korsan mürettebatına katılmaya karar verdi. Belki de tarihte kendi gemisini satın alan ilk korsandır: 1717'de İntikam adını verdiği on silahlı bir sloop satın aldı ve onu kendi mürettebatıyla donattı.
Yetkililere korsanlık ruhsatı alacağını söyleyen korsan, gerçekten de limandan ayrılır ayrılmaz korsana dönüştü. Çatışmada mağlup olduktan sonra İntikam, Bonnet "dinlenirken" burayı geçici bir üs olarak kullanan Karasakal tarafından ele geçirildi. Bonnet, 10 Aralık 1718'de bir kavgada Karasakal'ın ihanetine uğradıktan sonra yakalandı ve öldürüldü.
7. THE FANCY
Korsanlığın Altın Çağı'nın en korkunç gemilerinden biri olan bu savaş gemisi, hızı ve aldatmacasıyla biliniyordu. Karayip Korsanları filmini daha önce izlediyseniz , bunun Siyah İnci'nin gerçek hayattaki eşdeğeri olduğunu anlayacaksınız. Daha önce gemiyle yolculuk yapmış başarılı bir korsan olan Henry Avery'nin komutasındaki 140 kişilik bir mürettebatı gemiye bindirdi. Avery ve ekibi ise 1694 yılının Mayıs ayında bir isyan planladılar ve korsan oldular.
Hint Okyanusu'nda geminin adını Fancy olarak değiştirdiler ve onu bölgeden geçen ticaret gemilerini yağmalamak için kullandılar. Hindistan'ın Büyük Moğol Kralı'na ait 40 silahlı bir hazine gemisi olan Ganj-i-Sawai'nin Temmuz 1695'te başarılı bir şekilde bastırılması, onların bugüne kadarki en memnuniyet verici zaferlerinden biriydi.
Bir süre sonra bunun bir korsanın bugüne kadar elde ettiği en değerli puanlardan biri olduğu ortaya çıktı. Bir gün The Fancy ve mürettebatı denizde kaybolduğunda tuhaf bir olay meydana geldi.
6. DELİVERY
George Lowther, 1721'deki Afrika yolculuğu sırasında, orta boy bir İngiliz Savaş Adamı olan Gambiya Kalesi'nde (Teslimat) ikinci kaptan olarak görev yaptı. Olay meydana geldiğinde Gambiya Kalesi, Afrika kıyısındaki bir kaleye bir garnizon teslim ediyordu. Birlikler vardıklarında yaşam alanlarının ve yiyecek kaynaklarının içler acısı derecede yetersiz olduğunu keşfettiler.
Lowther, kaptanın gözünden düşmüştü ve hoşnutsuz birlikleri kendisine karşı bir isyana katılmaya ikna edebilmişti. Korsanlığa katılmak için açık denizlere doğru yola çıkmadan önce Gambiya Kalesi'nin kontrolünü ele geçirdiler ve ona Teslimat adını verdiler. Nispeten uzun korsan kariyerinde Lowther, Teslimatı denize daha dayanıklı bir gemi karşılığında sattı ve bu da sonuçta ölümüne yol açtı. Lowther, gemisi kaybolduğunda ıssız bir adada mahsur kaldıktan sonra öldü.
5. WHYDAH
Whydah başlangıçta bir köle gemisi olarak inşa edildi ve 1715 yılında Afrikalı köleleri yakalamak için Londra'dan yola çıktı. Ülke, adını bugün Benin olarak bilinen Ouidah adlı Batı Afrika liman kentinin onuruna almıştır.
Lawrence Prince liderliğindeki bu 300 tonluk gemi, Afrika ile Avrupa arasında gerçekleşen “üçgen ticaret” yani köle trafiğinde önemli bir rol oynadı. İnanılmaz hızı nedeniyle 13 knot'a kadar hızlara ulaşmayı başardı.
Whydah, 26 Nisan 1717'de Cape Cod kıyısı açıklarında fırtınada battığında, 50'den fazla gemiden zenginlik taşıdığı düşünülüyordu. Profesyonel bir hazine avcısı olan Barry Clifford, gemiyi 1984 yılında buldu ve o zamandan beri geminin enkazından 100.000'den fazla eşya topladı.
Whydah, ikinci yolculuğunda Küba ile Hispaniola arasındaki Rüzgârlı Geçit'i geçerken "Kara Sam" Bellamy komutasındaki korsanlar tarafından ele geçirildi. Korsanlar gemiyi amiral gemisi olarak ele geçirdi ve mürettebatı ele geçirdi. Bellamy ve ekibi, Amerikan kolonilerinin doğu kıyısı boyunca kuzeye doğru ilerlerken, onları geri dönmeye zorlayan bir Nor'easter ile karşılaştı. Tekne bir kumsala çarptığında parçalandı ve sonunda battı. Geminin 146 kişilik orijinal mürettebatından sadece iki kişi hayatta kaldı.
4. ROYAL FORTUNE
Bartholomew "Black Bart" Roberts, üç yıllık kariyeri boyunca yüzlerce gemiyi ele geçirip yağmalayan efsanevi bir korsandı. Bu süre zarfında, hepsine Royal Fortune lakabını verdiği bir dizi amiral gemisiyle seyahat etti. En büyük Kraliyet Şansı, 157 adamdan oluşan 40 toplu bir canavardı ve o zamanın herhangi bir Kraliyet Donanması gemisine meydan okuyabilirdi.
Şubat 1722'de Roberts, komuta ettiği Kırlangıç'a karşı düzenlenen bir operasyonda öldürüldüğünde Royal Fortune gemisindeydi.
3. ADVENTURE GALLEY
1696'da Kaptan William Kidd, deniz araştırmaları dünyasında yükselen bir yıldızdı. 1689'da ödül avcısı olarak yelken açarken büyük bir Fransız ödülü almıştı ve ardından soylu bir aileden gelen zengin bir mirasçıyla evlendi. 1696'da bir grup zengin arkadaşını özel bir yolculuğu finanse etmeye ikna etmeyi başardı.
34 silahlı bir dev olan Macera Kadırgasını donattıktan sonra Karayipler'de Fransız savaş gemilerini ve korsanlarını avlama görevine çıktı. Macera Kadırgası, keşif gezisine yardımcı olmak amacıyla gemiyi sakin rüzgarlarda hareket ettirmek için 34 top ve 23 kürekle donatılmıştı.
Ancak korsan avının basit bir iş olmadığı ortaya çıktı. Herhangi bir ganimeti iade edemeyen Kidd, yatırılan parayı geri ödeyeceğine söz verdi ve korsanları takip etmek çok zor olduğunda, kaybettiği zamanı telafi etmek için diğer müttefik gemilerine saldırmaya başvurdu.
Kidd'in 1698'de Madagaskar açıklarında terk ettiği Macera Kadırgası'nda çürüyen bir gövde oluşmuştu. Tüm çabalarına rağmen, New York'taki Livingston onu affetmeyi reddetti ve o, Londra'ya gönderildi ve orada hapsedildi. 1701'de korsanlık suçundan asıldı.
2. QUEEN ANNE'S REVENGE
Bu listedeki favorim. Korsan takma adı Karasakal ile tanınan Edward Teach, tarihteki en korkulan korsanlardan biriydi. Kasım 1717'de köleleştirilmiş kişileri Atlantik boyunca taşımak için kullanılan Fransız gemisi La Concorde'a el koydu.
Concorde'u 40 silahla yeniden donattı ve ona İngiltere Kraliçesi'nin ardından Kraliçe Anne'nin İntikamı adını verdi. Karasakal, 40 topla silahlandırdığı gemisiyle Karayipler'i ve Kuzey Amerika'nın doğu kıyısını kontrol ediyordu.
Kraliçe Anne'nin İntikamı karaya oturdu ve 1718'de gemiyi terk etmek zorunda kaldı. 1996'da dalgıçlar, Kuzey Carolina açıklarında, Kraliçe Anne'nin İntikamı olduğuna inandıkları batık bir gemi keşfettiler.
1. THE FLYİNG DUTCHMAN
Uçan Hollandalı, efsanevi korsan gemilerinden biridir. Avrupa denizcilik mitolojisinde Uçan Hollandalı, kaderinde sonsuza dek yelken açmak olan hayalet bir gemidir ; denizcilere göründüğünde, yaklaşan felaketin habercisi olduğu düşünülür. Bu lanetli bir gemi, ya da ona hayalet gemi de diyebilirsiniz.
En popüler versiyonda anlatıldığı gibi, Kaptan Vanderdecken bir fırtına sırasında Ümit Burnu'nu dönme sözü vererek hayatını tehlikeye atar ve bu nedenle hayatının geri kalanını Cape'in etrafında yelken açmaya mahkum eder; Hikayenin kahramanıyla aynı dünyada geçen Richard Wagner'in Der fliegende Holländer (1843) operasına ilham kaynağı olan da bu versiyondur.
Başka bir hikaye , tüm hayatını Kuzey Denizi'nde dolaşarak, bir zar oyunu aracılığıyla ruhu için şeytanla savaşarak geçiren Kaptan Falkenberg'i anlatır . Benzer şekilde, zar oyunu teması İngiliz yazar Samuel Taylor Coleridge'in Rime of the Ancient Mariner (1798) adlı eserinde denizcinin Ölüm ve Ölümdeki Yaşamın onu hayata geri kazanmak için zar attığı hayalet bir gemi gördüğünde görülür.
İki yüzyıldan fazla bir süredir birçok yayında Uçan Hollandalı'dan bahsediliyor. Görülme kayıtlarına göre, yelkenleri dolu bir hayalet gemi görüldü, diğerleri ise onun siste veya dalgalı sularda seyrederken gördüğünü iddia etti.
Ancak pek çok kişi, hayalet geminin sakin sularda önemli ilerleme kaydettiğini gördüğünü iddia etti, bu da görülen kayıtlarla tutarlı değil. Efsanenin 1600'lerde ortaya çıkışından bu yana, Ümit Burnu ve çevresinde pek çok hayalet gemi görüldüğü kaydedildi.
Tüm bu manzaralar, fırtınaların adanın kıyılarına çarptığı çok şiddetli hava koşullarında meydana geldi. Yazılan kayıtlara göre hayalet gemi, fırtınaya yakalanmış ve kayalara çarpmanın eşiğindeymiş gibi göründükten sonra karanlığa gömüldü. Sonuçta buna sadece bir efsane diyebiliriz. Ancak bu, tüm zamanların en güçlü ve korkulan korsan gemileridir.