Otomobil logoları ne anlama geliyor?
Otomobil logoları nın her birinin kendisine özgü bir hikayesi var. Markanın sembolize ettiklerini, markanın imzasını en güzel anlatan kısım da belki de seçtikleri logolar. Bugün sizi bazı otomobil logoları arasında bir yolculuğa çıkarmak istiyoruz. İşte o logolar ve hikayeleri
ALFA ROMEO LOGOSU: YILANIN AĞZINDAKİ ADAM
Fiat çatısı altında bulunan Alfa Romeo’nun logosu, tarih boyunca en fazla revize edilen markalar arasında. İlk versiyonunda bir karayılanı, ağzında bir insan tutarken tasarlanmış, yılan burada güçlükler ve zorluklara göğüs gerebilmeyi anlatıyor.
İtalya’nın köklü ailelerinden House of Visconti bayrağından esinlenilerek tasarlanan yuvarlak logoya son olarak Milan bayrağındaki kızıl haç eklenmiş.
İlk versiyonunda iki hanedan ailenin sembolleri Alfa’yı Milan’dan ayırırken, zaman içinde bu semboller çıkarılmış.
AUDİ LOGOSU: “DİNLE”
Audi’nin dört halkası 4 Alman otomotiv üreticisinin -Audi, DKW, Horch ve Wanderer-1932 yılındaki birleşmesini ifade ediyor. Daha da ilginç olanı, Audi adının August Horch’un oğlu Latince çalışırken bulunmuş olması. Horch Almanca’da “dinlemek” anlamına geliyor, Audi ise Latince aynı anlamda. August Horch, oğlunun adını kullanamadığı için Latince eş anlamlısı olan “Audi”’yi seçmiş. Bazıları Audi logosunun olimpiyatlarla da yakın bağlantısı olduğuna inanıyor.
BMW LOGOSU: HAVACILIK, MAVİ VE BEYAZ
BMW’nin logosunun kökleri, Bayerische Motoren Werke, Bavyera Motor Firması olarak 1913’lere kadar uzanıyor. Markanın ilk aktivitelerinin tarihte havacılıkla yakın bağları var. Bavyera’nın klasik renkleri olan mavi ve beyaz da markanın bu bölgeyi onurlandırmak istemesi nedeniyle tercih edilmiş.
FERRARİ LOGOSU: ŞANS GETİRSİN
Sarı zemindeki siyah şaha kalkan at, ilk olarak 1. Dünya Savaşı’nın ünlü pilotlarından Kont Francesco Baracca tarafından şans getirmesi için kullanılmış. Enzo Ferrari de iyi şans getirmesi için kullanmak isteyince Kont’un annesi logo olarak kullanmasını önermiş. Sarı arka zemin, Ferrari’nin doğduğu kent olan Modena’yı Ferrari marka logosundaki renklerse İtalyan bayrağını simgeliyor.
MASERATİ LOGOSU: DENİZLER TANRISI NEPTÜN
Maserati’nin üç çatallı logosu, mitolojideki denizler tanrısı Neptün’den esinlenilerek yaratılmış. Logonun hikayesi Bolonya’da çıkarılan bir Neptün heykeline dayanıyor.
FORD LOGOSU: KARTVİZİTTEN LOGOYA
Henry Ford, üreteceği otomobil için bir logo hazırlatmaya karar verdiğinde, kendisinin sağ kolu Harold Wills, kartvizitlerde kullandıkları yazı karakteri ve kendi baskı ekipmanıyla logonun ilk eskizini hazırlamış. Zaman içinde sadeleştirmeye gidilerek günümüzdeki halini almış.
LAMBORGHİNİ LOGOSU: BOĞA BURCU
Logoda bulunan boğa, markanın yaratıcısı Ferruccio Lamborghini’nin burcu olan Boğa’dan geliyor. Diğer milliyetçi İtalyan tasarımlarının aksine Lamborghini farklı bir yol seçmiş. Markanın ünlü modelleri de isimlerini boğa güreşlerindeki boğalardan alıyor.
MERCEDES-BENZ LOGOSU : ZENGİNLİĞİN SEMBOLÜ YILDIZ
Markanın üç noktalı ilk logosu, 1909 yılında markanın kara, hava ve deniz hakimiyetinin göstergesi olmuş. Mercedes-Benz’in zaman içindeki gelişimiyle logoda ufak tefek revizyonlar yapılmış fakat ilk çıkışının 1900 yılında Gottlieb Daimler’in bir yıldız çizerek altına“Bu yıldız bir gün kendi fabrikasının üzerinde duracak ve zenginliğin sembolü olacak” yazmasına dayanıyor.
RENAULT LOGOSU: ELMASLAR
Renault, kurulduğundan bu yana tam 10 kez logosunda değişikliğe gitmiş. Fransız üretici ilk başlarda markanın yaratıcıları olan üç kardeşin isimlerinin ilk harflerinden (Louis, Ferdinand ve Marcek) oluşuyormuş. Elmas şeklindeki logo 1925 yılında hazırlanarak 1972’de Victor Vaserely tarafından üç boyutlu hale getirilmiş. Son değişiklikse 2007 yılında kaliteyi çağrıştırdığına inanılan sarı zeminin eklenmesi olmuş.
VOLVO LOGOSU: SAVAŞ VE SİLAH
Volvo’nun adı latince’de yuvarlanmak anlamına gelen “Volvere” kelimesinden geliyor. Markanın logosu ise gücü kaliteyi ve İsveç demir endüstrisinin dayanıklılığını gösteren, aynı zamanda erkekliğin de sembolü olan mars şeklinde. Mars aynı zamanda mitolojide savaş tanrısı ve çoğu silahın yapımında da o dönem demir kullanılıyor.
Kaynak: blog.araba.com