kanal istanbul

Kanal İstanbul Projesi

Kanal İstanbul Projesi

Siyasi iktidar Kanal İstanbul projesinden geri adım atmıyor. İmar planları tamamlanma aşamasına geldi. Projenin son durumunu hakkında bilgi veren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, proje kapsamında 10 yeni asma köprü yapılacağını söyledi. Kanal İstanbul için ilk kazmanın 2019'da vurulması planlanıyor.

Cahit Turhan
"Kanal İstanbul bizim için en önemli proje"

"Kanal İstanbul bizim için en önemli proje"

Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum, "Bakanlık olarak 100 günlük eylem planımız içerisinde Kanal İstanbul Projesi bizim için en önemli proje. Bu manada taşınmazların devrini yapıp İstanbul'da, Marmara'yı Karadeniz'e bağlayan 43 kilometre uzunluğundaki Kanal İstanbul Projesi için 1/100.000 ölçekli planlar, akabinde alt ölçekli planları yapıp uygulamanın, ihale uygulamasının netleşmesine müteakip süreci Bakanlığımız, Ulaştırma Bakanlığı, Büyükşehir Belediyesi birlikte yürütecek." dedi.

Murat Kurum
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan Kanal İstanbul açıklaması

Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan Kanal İstanbul açıklaması

Cumhurbaşkanı Erdoğan: "Kanal İstanbul projemizde özellikle Kore'nin yer alması bizler için ayrı bir iftihar vesilesi olacak."

cumhurbaşkanı erdoğan
Cumhurbaşkanı Erdoğan: 'Kanal İstanbul' açıklaması

Cumhurbaşkanı Erdoğan: 'Kanal İstanbul' açıklaması

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan; İstanbullulara, Kanal İstanbul’un ihalesinin yakında yapılacağı müjdesini verdi.

cumhurbaşkanı erdoğan
Kanal İstanbul projesinin ÇED raporu bilgilendirme toplantısı yapıldı

Kanal İstanbul projesinin ÇED raporu bilgilendirme toplantısı yapıldı

İstanbul Arnavutköy'de Kanal İstanbul projesinin ÇED raporu bilgilendirme toplantısı yapıldı. Bilgi almak için toplantıya katılmak isteyen Arnavutköylü vatandaşlardan bazıları içeri alındı bazılarına da polis izin vermedi.

istanbul ÇED
Kanal İstanbul tartışılmaya devam ediyor

Kanal İstanbul tartışılmaya devam ediyor

Kanal İstanbul, Kadıköy'de düzenlenen toplantıda masaya yatırıldı. Önemli isimlerin de konuşmacı olduğu toplantıda yapılması planlanan kanalın sadece İstanbul'a değil Marmara bölgesine de ciddi zararlar verecği belirtildi.

istanbul kadıköy
Bartu Soral, Kanal İstanbul yerine hükümete ekonomiyi düzeltecek çılgın bir proje önerdi

Bartu Soral, Kanal İstanbul yerine hükümete ekonomiyi düzeltecek çılgın bir proje önerdi

Hükümetin "Çılgın proje" olarak sunduğu Kanal İstanbul'un maliyeti 80 milyarı lirayı bulacak. Ekonomistlere göre bu proje "Ekonomik intihar".

Onur Öymen’den dikkat çeken Kanal İstanbul açıklaması

Onur Öymen’den dikkat çeken Kanal İstanbul açıklaması

Kanal İstanbul tartışması son sürat devam ediyor. Ulusal Kanal'a konuşan Emekli Büyükelçi Onur Öymen farklı bir açıdan konuyu değerlendirdi. Öymen Montrö Boğazlar Sözleşmesi'ne dikkat çekti.

Onur Öymen
Çevre mühendisleri uyardı: Kanal İstanbul büyük risk taşıyor

Çevre mühendisleri uyardı: Kanal İstanbul büyük risk taşıyor

Hükümet, Kanal İstanbul projesinin güzergahını açıkladı. 5 yılda tamamlanması beklenen proje için ilk kazma 2018 yılında vurulacak. Peki bu projenin İstanbul etkileri nasıl olacak? İstanbul Çevre Mühendisleri Odası üyesi Sedat Durel, ortaya çıkabilecek tehlikeleri Ulusal Kanal'a anlattı.

ulusal kanal hükümet
Kanal İstanbul'un sahadaki son sondajı yapıldı

Kanal İstanbul'un sahadaki son sondajı yapıldı

Kanal İstanbul Projesi'nin sahadaki son sondaj çalışması tamamlandı

Cem Gürdeniz yazdı: Kanal İstanbul, Batı İstanbul Adası ve jeopolitik riskler

Cem Gürdeniz yazdı: Kanal İstanbul, Batı İstanbul Adası ve jeopolitik riskler

Emekli Tümamiral Cem Gürdeniz, Aydınlık gazetesindeki köşesinde Kanal İstanbul Projesi ile ilgili çarpıcı bir yazı kaleme aldı. Gürdeniz, "Kanal İstanbul beş yıl sonra tamamlandığında Türkiye yepyeni bir jeopolitik gerçeklik ile kaşı karşıya kalacak. Önce demografik yapıya bakalım. Batı İstanbul adası 1600 kilometrekare alan, 8 milyon nüfus yani kilometrekareye 5000 kişi ile yepyeni savunma ve güvenlik paradigmasını gerektiriyor. Öncelikle belirtelim Batı İstanbul Adası Avrupa’nın en kalabalık; dünyanın da en yoğun nüfusa sahip adalarından biri olacaktır. Ada devleti olan Singapur’da kilometrekareye 4500 kişi düştüğünü hatırlatırsak, Batı İstanbul Adası’nın Singapur’u; ya da kilometrekareye 2500 kişinin düştüğü Çin’e ait Macao adasını geçeceğini söyleyebiliriz. Batı İstanbul Adası, Avrupa kıtasına 6 köprü ile bağlanırken, Asya’ya halen mevcut üç köprü ve iki tünel ile bağlı olacak. Bu denli yoğun nüfusun ihtiyaç duyduğu ulaşım, gıda, her nevi tüketim malı giriş çıkışı ile insan hayatını ilgilendiren her türlü hareket ana arterler olarak bu köprü ve tünelleri kullanacak. Eğer kanal üzeri bağlantı hatları kesilirse adada yaşayan 8 milyon nüfusun Trakya kara coğrafyasına erişimi mümkün olamayacak. Aradaki 150 metre genişlik ve 25 metre derinlikteki dev su kanalı bu geçişi engelleyecek. (Askeri strateji açısından yaratılan kısıtlamalar ayrı bir yazı konusu olur.)" dedi. “Çılgın Proje” Kanal İstanbul

istanbul cem gürdeniz
Ahmet Arslan, Kanal İstanbul projesinin güzergahını açıkladı

Ahmet Arslan, Kanal İstanbul projesinin güzergahını açıkladı

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Kanal İstanbul projesinin güzergahını açıkladı. Proje için Küçükçekmece-Sazlıdere-Durusu koridorunun seçildiğini belirten Arslan, ilk kazmanın bu sene içerisinde vurulacağını söyledi.

küçükçekmece Ulaştırma