KOBİ'ler çevrim içi pazar yerlerinde gücünü katlıyor
Ülke istihdamının en büyük kısmını sağlayan, üretim ve tedarik zincirinin vazgeçilmez halkalarını oluşturan KOBİ'ler, çevrim içi pazar yerleriyle çalışarak verimliliklerini artırıyor.
Boğaziçi Üniversitesi bünyesinde çevrim içi pazar yerlerinin KOBİ'lerin inovasyon ve uluslararası rekabetçiliğine etkisini konu alan rapor hazırlandı.
Raporda KOBİ'lerin yüzde 69'u çevrim içi pazar yerleriyle çalışmanın verimliliklerini artırdığını, yüzde 65'i ise inovasyon kapasitelerinin artmasında etkili olduğunu belirtildi.
Raporda, "marka değeri", "teknolojik altyapı, AR-GE yatırımları" ve "finansal güç", şirketlerin rekabetçiliğini en çok etkileyen 3 unsur olarak göze çarpıyor.
Çevrim içi pazar yerlerinin Türkiye'deki firmaların inovasyon ve rekabetçiliğine doğrudan etki ettiği önemli alanların başında, bu şirketlerin uluslararası ticarete açılmasını sağlamak ve tedarik zincirlerine entegre etmek geliyor.
Araştırmaya katılan şirketler arasında e-pazar yerleriyle çalışmak için tedarik zincirini geliştirmeye yönelik yatırımlar yaptıklarını ifade edenlerin oranı yüzde 54,8 olurken, yüzde 54'lük bir kesim çevrim içi pazar yerleriyle çalışmanın şirketlerinin kurumsal yönetim anlayışını ve kültürünü geliştirdiğini ortaya koyuyor.
Öte yandan, katılımcıların yüzde 61'i ise e-pazar yerleriyle çalışmaları sayesinde iş birliklerinin ve iş çevrelerinin geliştiğini söylüyor.
Raporda, KOBİ'lerin yüzde 75'inde çalışanların yetkinliklerinin şirketlerinin inovasyon kapasitesine ve rekabetçiliğine doğrudan etki ettiği görülüyor. Katılımcıların yüzde 31'i çevrim içi pazar yerleriyle çalışmaya başladıktan sonra nitelikli iş gücünü şirketlerine çekmek için çeşitli yatırımlar yaptıklarını belirtiyor.