RTÜK Başkan Yardımcısı İbrahim Uslu: ''Türkiye'de TikTok kullanıcı sayısı 32.7 milyon''
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu Başkan Yardımcısı İbrahim Uslu sosyal medya hesabından çarpıcı bir araştırmanın verilerine paylaştı. Buna göre Türkiye'de TikTok kullanıcı sayısı: 32.7 milyon. Pandemi nedeniyle kısıtlamalar çocukların daha fazla sosyal medyada vakit geçirmesine neden oldu.
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) Başkan Yardımcısı İbrahim Uslu, sosyal medya hesabından medya araçları karşısında çocukların korunması hakkındaki düzenleme ve denetlemeler ile pandemi sürecinde evde oturan çocukların durumları hakkında verileri paylaştı.
İbrahim Uslu'nun paylaştığı verileri göre 12 Ekim 2020 itibarıyla Türkiye'de TikTok kullanıcı sayısı: 32.7 milyon. Uslu, pandemi etkisiyle çocukların okul hayatından uzaklaştığı ve evlerde daha çok zaman geçirdiğini belirtti.
RTÜK Başkan Yardımcısı konuyla ilgili şu bilgileri verdi:
- Bugün Birleşik Krallık'ın iletişim alanında düzenleyici kurumu olan Ofcom'un İngiltere, İskoçya ve Galler'i kapsayan "Çocuklar, sosyal medya bağımlısı" içerikli araştırmasını KAYNAK vererek ve AÇIK biçimde paylaşmama rağmen mevzu bahis araştırmanın Türkiye'ye dairmiş gibi bir yanlış anlaşılmaya neden olacak şekilde bazı medya kuruluşları tarafından servis edildiğini gördüm.
- Madem konu Türkiye'deki TikTok kullanım oranına döndü, bu konuyla da ilgili edindiğim verileri Statista'yı kaynak vererek sizlerle paylaşayım:
Tiktok Türkiye verileri: 12 Ekim 2020 itibarıyla TikTok kullanıcı sayısı: 32.7 milyon.
- Bu arada doktora çalışmamızda çocukların medyanın olumsuz etkilerinden korunmasına yönelik düzenlemeleri odağımıza alsak da yetişkinlerin de bu konuda ciddi sorunlu bir alanda yer aldıklarını (özellikle kullanıma dair) vurgulamak isterim.
KISITLAMALAR ÇOCUKLARI SOSYAL MEDYAYA İTTİ
RTÜK Başkan Yardımcısı İbrahim Uslu, TİKTOK kullanmayanların oranının sadece yüzde 7 olduğuna dikka çekti:
- Mayıs ve Haziran aylarında yapılan çalışma; İngiltere, İskoçya ve Galler'de yaşayan, 9-16 yaş aralığında bulunan ve karantina sebebiyle okullarına gidemeyen çocukların boş zaman ve medya tüketimi alışkanlıklarına odaklanmaktadır. Karantina süreci çocukların ekran karşısında her zamankinden daha fazla zaman geçirmesine neden olmuştur. Normal hayat üzerindeki kısıtlamalar onları sosyal medya, oyun ve medya içeriği karşısında fazlaca zaman harcamaya yöneltmiştir.
- Okul çağındaki çocukların büyük çoğunluğu evlerinde boş zamanı geçirmek konusunda bir sisteme sahip değildir ve boş zamanlarını aile yerine, kendi odalarında çevrimiçi etkinliklerle doldurma eğilimindedir.
- Çocuklar PS4, Xbox gibi oyun konsollarında oyun oynamayı ve çoklu ekran görüntülerini (Discord) iletişim kurmanın bir yolu olarak görmekteler. TikTok bu dönemde en popüler sosyal medya uygulaması konumundadır. Her gün birkaç saatini bu uygulama karşısında geçiren çocuklar TikTok için 'zaman öldürmenin en iyi yolu.
- TikTok kullanmayanların oranı sadece yüzde 7. uygulamayı kullananlardan kendi videolarını yapıp paylaşanların oranı ise yüzde 66'dır.
- Netflix, Prime Video, Spotify gibi isteğe bağlı medya hizmetlerine; TikTok, YouTube gibi video paylaşım platformlarına ve Amazon Fire Stick gibi multimedya cihazlara yönelim vardır.
1- Bugün Birleşik Krallık’ın iletişim alanında düzenleyici kurumu olan Ofcom’un İngiltere, İskoçya ve Galler’i kapsayan "Çocuklar, sosyal medya bağımlısı" içerikli araştırmasını KAYNAK vererek ve AÇIK biçimde paylaşmama rağmen mevzu bahis araştırmanın Türkiye’ye dairmiş gibi— İbrahim USLU (@ibrahimuslu55) December 12, 2020