''Şirketler Türkiye reklamından çekilebilir''
Dev şirketler, darbe girişiminden sonra Türkiye'nin tanıtımına katkıda bulunmak amacıyla reklam filminde rol almıştı. Referandum sonrası ise Novartis ve Nestle'nin "yabancı dostlarımızın dilinden Türkiye…" cümlesiyle başlayan, reklam kampanyasından çıkma planı yaptığı ileri sürüldü.
Türkiye'nin imaj kampanyasında yer almaktan vazgeçtiler. 15 Temmuz darbe girişiminin ardından çekilen "yabancı dostlarımızın dilinden Türkiye…" sözleriyle başlayan imaj reklamı kampanyası sekteye uğrayabilir.
"Türkiye'de evde gibiyim", "Türkiye'ye ve Türk halkına güveniyoruz" demişlerdi. Ancak referandumda kabul edilen anayasa değişikliği nedeniyle bazı uluslararası şirketlerin Türkiye reklamlarından çekilmeyi düşündüğü öne sürüldü.
Haber, İngiltere'nin saygın gazetelerinden Financial Times'ta yer aldı. Novartis ve Nestle gibi dev şirketlerin yöneticileri gazeteye açıklamalarda bulundu.
İsviçre merkezli Nestle ve İlaç devi Novartis'in imajları üzerinde olumsuz etki yaratabileceği endişesiyle Türkiye'nin tanıtımındaki rollerini gözden geçiriyor. Üst düzey yöneticilerin gazeteye yaptığı açıklamalarda, "Kampanyaya katılımımızı durdurduk" denildi. Kampanyanın zamanlamasının "talihsiz" olduğu ifade edildi.
Gazeteye göre şirketler, Türkiye'deki siyasi durum ve Avrupa Konseyi Parlamenterler Meclisi'nin Türkiye'yi siyasi izleme sürecine alması ve Avrupa Birliği ile ilişkiler konusundaki tartışmalar nedeniyle endişeli...
Öte yandan bir olumsuz haber de kredi derecelendirme kurulu Moody's'ten geldi.
Moody's, Rusya ve Türkiye'nin kredi notuna yönelik açıklama yaptı. Her iki ülkenin borç oranının önümüzdeki iki yıl kademeli olarak artacağını düşündüğünü belirtti. Açıklamada ayrıca, kredi notlarının, kredi temellerindeki kötüleşmeyi yansıttığına işaret edildi.
ulusalkanal.com.tr