Muğla'da 112 AÇM'ye yapılan gereksiz çağrılar azaldı

"İlimizde gereksiz arama oranı yüzde 41 olarak tespit edilmiştir. Bu yöndeki çalışmalara, vatandaşlarımızın, basınımızın, adli ve idari makamların çabalarına rağmen, ısrarla ve tekraren gereksiz arama yapan 16 kişi hakkında yasal işlem süreci başlatıldı"

Muğla'da 112 AÇM'ye yapılan gereksiz çağrılar azaldı

Muğla'da, 112 Acil Çağrı Merkezinin (AÇM) hizmete girmesinin ardından acil çağrı birimlerine yapılan gereksiz aramaların yüzde 93'ten yüzde 41'e düştüğü bildirildi.

Muğla Valisi Amir Çiçek, gazetecilere yaptığı açıklamada, Muğla 112 Acil Çağrı Merkezince 110, 112, 122, 156, 158 ve 177 numaralı hatların 112 hattına yönlendirildiğini hatırlattı.

Vakalara hızlı müdahale ve öncelikli hizmet gruplarına erişim açısından şehit aileleri, gaziler, engelliler ile il genelindeki kamu hizmet noktalarının iletişim ve adres bilgilerinin sisteme işlendiğini anlatan Çiçek, böylece herhangi bir acil yardım ihtiyacında yeniden adres ve telefon numarası sorgulamasına ihtiyaç duyulmadan bu kişilerin ve kurumların kısa sürede ihtiyaçlarının karşılanacağını dile getirdi.

Yılın ilk 3 aylık döneminde sisteme gelen çağrı sayısının 123 bin olduğunu vurgulayan Vali Çiçek, bu çağrıların alınması ve yönlendirilmesi ile ülke ortalamasının 13 saniye altında vatandaşa hizmet verildiğini ifade etti.

Gelen çağrılarının 50 bininin sağlık, 9 bininin jandarma, 7 bin 500'ünün emniyet, 3 bininin itfaiye, 3 bininin orman, 700'ünün Sahil Güvenlik, 70'inin AFAD ile ilişkili olduğuna işaret eden Amir Çiçek, acil yardım aramalarının 09.00-02.00 saatleri arasında yoğun olduğunu kaydederek, şöyle konuştu:

"Önceki yıllarda gereksiz arama yüzde 93'tü. 2017 yılında ilimizde gereksiz arama oranı yüzde 41 olarak tespit edilmiştir. Bu yöndeki çalışmalara, vatandaşlarımızın, basınımızın, adli ve idari makamların çabalarına rağmen, ısrarla ve tekraren gereksiz arama yapan 16 kişi hakkında yasal işlem süreci başlatıldı. Ülkemizde iyi bir model olmanın yanında, uygulama örnekleri ile de dikkati çeken 112 Acil Çağrı Merkezi ve vatandaşımıza acil durumda hizmet veren kamu kurumlarımız ve STK'lara çalışmalarından dolayı teşekkür ediyorum."

Gereksiz aramalarda düşüş yaşanmasının önemli bir hadise olduğuna işaret eden Çiçek, vatandaşlardan özellikle gereksiz aramalardan kaçınmalarını, çocuklarının ulaşımını engellemek için cep telefonlarında tuş kilidi kullanmalarını da istedi.

muğla 112 Acil Çağrı Merkezi