Fahri trafik müfettişi nasıl olunur? Fahri trafik müfettişi başvuru şartları! Fahri trafik müfettişi maaşları ne kadar
Fahri trafik müfettişi sosyal medya ve internette en çok arananlar listesine girdi. Peki Fahri trafik müfettişi nasıl olunur? Fahri trafik müfettişi başvuru şartları! Fahri trafik müfettişi maaşları ne kadar? Fahri trafik müfettişi ile ilgili tüm bilgiler
Fahri trafik müfettişi şartları nelerdir? sorusu vatandaşlar tarafından merak ediliyor. İçişleri Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, fahri müfettiş sayısı 34 bin 716'ya çıkacak. Yani toplamda 14 bin 716 müfettiş alınacak. Fahri trafik müfettişi olmak için bazı şartları taşımak gerekiyor. Fahri trafik müfettişi şartları , maaş durumu...
FAHRİ TRAFİK MÜFETTİŞİ MAAŞ ALIYOR MU?
Fahri trafik müfettişlerine maaş verilmiyor. Gönüllülük esasıyla görev yapan fahri trafik müfettişleri, kural ihlallerine karşı tuttukları tutanakları elden trafik birimlerine ya da elektronik ortamda Emniyet Genel Müdürlüğüne 7 gün içerisinde teslim ediyor.
Yer ve zaman kısıtlaması olmayan bu müfettişler, bulundukları her yerde sürücüleri denetleyebiliyor, trafik güvenliği ile ilgili görüş ve önerilerde bulunabiliyor. Ancak bu müfettişlerin araç durdurma, sürücülerle muhatap olama, belge ve evrak kontrolü yapma yetkileri bulunmuyor.
FAHRİ TRAFİK MÜFETTİŞİ BAŞVURU ŞARTLARI NELER?
- En az 40 yaşında olmak,
- Yüksek okul mezunu,
- En az 10 yıllık sürücü belgesine sahip olma,
- Müracaat tarihinden geriye doğru beş yıl içerisinde hakkında 100 ceza puanı uygulaması sonucu sürücü belgesinin geri alınmamış olması,
- Kamu hizmetlerinden yasaklı olmama şartları aranıyor.
FAHRİ TRAFİK MÜFETTİŞİ NASIL OLUNUR?
Fahri trafik müfettişi olmak isteyenler, ikametlerinin bulunduğu ildeki Trafik Denetleme Şube Müdürlüklerine müracaat edebilecek. Başvuru sırasında , T.C. kimlik numarası, adres bilgileri, sabıka kaydı olmadığı beyanı, sürücü belgesi bilgileri, öğrenim durumu belgelerini yanlarında götürmelerine artık gerek kalmadı. İstenen bu belgeler ilgili kurumların sisteminden online olarak alınabiliyor. Bilgilerin ilgili kurum ve kuruluşlardan güvenli elektronik sistem üzerinden doğrulamasının yapılamadığı durumlarda ise, başvuru sahibinden ilgili belge istenebilecek.