ATAK helikopterin ağabeyi için imzalar atıldı
Taarruz helikopteri Atak'ın "Ağır abisi" için imzalar atıldı. Savunma Sanayii, Türk ordusuna yeni bir taaruz helikopteri için kolları sıvadı. İlk test uçuşu 5 yıl sonra yapılacak
Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri Projesi Sözleşmesi imzalandı. Savunma Sanayii Başkanlığı ile Türk Havacılık ve Uzay Sanayii kolları sıvadı.
Geliştirilecek helikopter, mevcut Atak helikopterinin yaklaşık 2 katı kalkış ağırlığına sahip olacak. Bu özelliği ile alanda dünyada 2 örneği bulunan en üst sınıf taarruz helikopterleri arasında yer alacak.
Sözleşmeye İsmail Demir, TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil, TUSAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Oğuz Borat tarafından imzalar atıldı. Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri Projesi, TSK'nın bu alandaki ihtiyacına yönelik olarak başlatıldı.
Proje ile etkin ve caydırıcı bir taarruz helikopterinin tasarlanıp üretilmesi planlanıyor. Projede yerli sistem kullanımının azami seviyeye çıkarılması, tedarik güvenliği ve ihracat serbestliğinin sağlanması hedefleniyor. Atak'ın "Ağır abisi" ilk test uçuşunu 5 yıl sonra yapacak.
Helikopterin teknik özellikleri şöyle:
10 ton sınıfında yerini alacak
2 adet Turboşaft motora sahip olacak
Bin 200 kilogramdan fazla faydalı yüke sahip bulunacak
Tandem kokpitli olacak
Yüksek irtifa ve yüksek sıcaklık şartlarında görev yapabilecek
Çevresel etmenlere dayanıklı olacak
Yüksek ileri hız limitine sahip olacak
Gelişmiş elektronik harp ve karşı tedbir sistemleri bulunacak
Yüksek kalibreli top, yeni nesil 2,75 inç roket, uzun menzilli ve farklı güdüm sistemlerine sahip tanksavar füzeleri ile havadan havaya füze sistemleri olacak
Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir, Savunma Sanayii Başkanlığı (SSB) Nuri Demirağ Toplantı Salonu'nda düzenlenen "Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri Projesi İmza Töreni"nde yaptığı konuşmada, ağır sınıf taarruz helikopterinin Gökbey gibi verilen sürede uçuşa hazır olmasını beklediklerini söyledi.
Demir, “Helikopterlerimizin çeşitli versiyonları ve gelişmiş modellerinin, yeni teknolojilerin gerisinde kalmaması gerekiyor” diye konuştu.
Helikopterin TSK'nin gücüne güç katacağına inandıklarını vurgulayan Demir, "5 yıl sonra helikopterimizin bugün elimizde bulunan mühimmat ve silah envanterinden çok daha zengin bir envanterle göreve gitmesini bekliyoruz." ifadesini kullandı.
HEDEF YÜZDE 100 YERLİLEŞME
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ) Yönetim Kurulu Başkanı Oğuz Borat da projeyle tamamen Türk mühendislerce tasarlanacak, yüzde 100 yerlileştirmenin hedef alındığı, fazla mühimmat taşıma kapasitesiyle operasyonel performansı daha yüksek helikopterin üretileceğine dikkati çekerek, şunları kaydetti:
"Bu helikopter, yeni nesil görev ekipmanları, artırılmış yerlilik oranı, harekat üstünlüğü ve yüksek kapasitesiyle yalnızca ülkemizde değil aynı zamanda dünya pazarında da küresel bir hareketlilik sağlayacaktır. Uluslararası boyutta hiçbir şirket hem hafif hem de ağır sınıfta taarruz helikopteri yapmazken TUSAŞ olarak bizlere bu stratejik görevin verilmesi heyecanımızı artırmıştır."
TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil de söz konusu helikopterin sıfırdan tasarlandığı için yüzde 100 yerli ve milli olacağını bildirdi.