Vatandaş salgında e-ticarete yöneldi

Salgın döneminde tüketici daha çok internet üzerinden alışverişe yöneldi. Bu da e-ticaret verilerini yüzde 66 arttırdı. 2020 yılında en fazla alışveriş yapılan grup ise yüzde 129 ile beyaz eşya oldu.

Vatandaş salgında e-ticarete yöneldi

Haber: Dilek Doğan - Kamera: Emre Alp Genç

Türkiye'de e-ticaret hacmi 226.2 milyar liraya yükseldi. 2020 yılı itibarıyla ülkemizde e-ticaret hacmi 2019 yılına göre yüzde 66 artış gösterdi.

256 bin 861 işletmenin e-ticaret faaliyetinde bulunmasıyla milyonlarca kişi alışveriş yaptı.

2020'de en fazla artışın yaşandığı grup yüzde 200'ün üzerinde artışla gıda-süpermarkette oldu.

Yine yüzde 189 ile metalürji ve kimya da beyaz eşya da yüzde 129, eğitim ve danışmanlıkta yüzde 43 giyimde ise yüzde 38 ile artış yaşandı.

pandemi türkiye ticaret internet salgın Gıda süpermarket giyim Eticaret