Mirasın yapısı bozuluyor

AKP'nin 14 senelik iktidarı boyunca İstanbul'da plansız yapılanma ile sulieti bozulan Dolmabahçe Sarayı'nın şimdide boğaz kıyısındaki mimari görüntüsü bozulacak

Mirasın yapısı bozuluyor

Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk'ün yatı olarak bilinen ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın emrine verilen Savarona Yatı'nın bağlanma yeri olarak Dolmabahçe Sarayı'nın boğaza bakan bölümüne, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın talimatıyla iskele yapılması kararı verildi.

Deniz Haber Ajansı'ndan Recep Canpolat'ın haberine göre, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Devlet Protokol Yatı olarak kullanılan Savarona'nın yeniden bakıma alınarak korozyona uğrayan saclarının değiştirilmesi ve baştan sona metal aksamının yenilenmesi talimatı verdiği belirtildi.

Bu amaçla Savarona Yatı'nın sene sonuna kadar tamamlanmasını isteyen Cumhurbaşkanı Erdoğan, Savarona Yatı'nın bağlama yerinin de Dolmabahçe Sarayı'nın önüne olmasını istediği ve bu amaçla Dolmabahçe Sarayı'nın Boğaza bakan tarafına 200 metrelik bir iskelenin yapılması emrini verdiği kaydedildi.

SAVARONA 1931 YILINDA İNŞA EDİLDİ

TOBB tarafından işadamı Kahraman Sadıkoğlu'ndan 15 milyon 500 bin dolara satın alınarak Kültür ve Turizm Bakanlığı'na devredilen Savarona Yatı, Bakanlık tarafından Protokol Yatı olarak tefriş edilerek Cumhurbaşkanlığı emrine verildi.

1931 yılında, Hamburg Blohm Voss Tersanesi'nde 4 milyon dolar inşa edilen Savarona Yatı'nın toplam uzunluğu 136 metre, direği 16 metre olmakla birlikte 18 deniz mili hız yapabiliyor.

17 adet lüks suiti olan Savarona Yatı, 1938 yılında İngiltere'nin Southampton Limanı'nda Türk bayrağı çekilerek, Cumhurbaşkanı Mustafa Kemal Atatürk'ün ölümüne kadar olan sürede emrine tahsis edildi.

Savarona Yatı, II. Dünya Savaşı sonrasında Türk Deniz Kuvvetleri’nin onu eğitim gemisi olarak kullanmasına kadar bir daha yelken açmadı. 1989 yılında Savarona’yı hurdaya çıkarma kararı alındı, ancak Kahraman Sadıkoğlu son dakika kararıyla yatı 49 yıllığına kiraladı ve Savarona’yı önceki görkeminden daha iyi bir hale kavuşturmak için çok çaba isteyen yeniden döşeme işine başladı. İçi Donald Starkey tarafından tasarlanan yatı yenilemek için 425 işçi yaklaşık üç yıl çalıştı.