Türk markalarının 2020 yurt dışı hedefi 4 bin 500 mağaza
BMD Yönetim Kurulu Başkanı Öncel, dernek üyesi 99 Türk markasının 110 ülkede 2 bin 700'ün üzerinde mağazası bulunduğunu belirterek, "Bu sayıyı yıl sonunda 3 binin üzerine, 2020'de 4 bin 500'e taşımayı amaçlıyoruz." dedi.
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Öncel, AA muhabirine yaptığı açıklamada, BMD'ye üye 412 markanın, yurt içinde 380'in üzerindeki AVM ve caddelerde 70 binden fazla mağazası bulunduğunu, bu mağazalarda yaklaşık 400 bin kişi istihdam edildiğini bildirdi.
Perakende sektörünün 2016'yı 670 milyar lira ciroyla kapattığını belirten Öncel, bu cironun içindeki organize perakendenin payının 220 milyar lira civarında olduğunu söyledi.
Öncel, 2017'nin ilk yarısında bir ayakları gazda, bir ayakları frende temkinli büyümeye odaklandıklarını, yurt içinden daha çok yurt dışı mağazalaşmaya ağırlık verdiklerini vurguladı.
Büyümeye, verimliliğe dikkat ettiklerini, bu noktadan hareketle önceliği verimsiz mağazaların kapatılmasına verdiklerini ifade eden Öncel, yeni yatırımlarda eski hataların tekrarlanmaması noktasında hassasiyet gösterdiklerini kaydetti.
Öncel, bu yıl ihracata daha fazla yöneldiklerini, markaya güç veren, fark yaratan, karlılık potansiyeli bulunan yeniliklere odaklanmayı da ana eksen olarak belirlediklerini söyledi.
Organize perakendenin son yıllarda Türkiye ekonomisine göre 4 kat daha hızlı büyüdüğünü ifade eden Öncel, "Bu yıl biraz temkinli olacağımız düşünülürse yüzde 12-15 arasında büyüme bekliyoruz. Ancak markalarımızın karlılıklarında önemli düşüşler söz konusu. Bu düşüşü telafi edecek bürokratik düzenlemelerin hızla hayata geçirilmesi en büyük beklentilerimiz arasında yer alıyor." diye konuştu.
Yıl sonunda yurt dışı mağaza sayısında hedef 3 bin
Sinan Öncel, markalarının yurt içinde olduğu gibi, sınır ötesinde de önemli ekonomik operasyonlara imza attığını belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü.
"Halen 99 BMD markasının 110 ülkede 2 bin 700'ün üzerinde mağazası var. Bu sayıyı yıl sonunda 3 binin üzerine, 2020'de 4 bin 500'e taşımayı amaçlıyoruz. Yurt dışına açılan markalarımız, o ülkenin insanına dokunuyor ve duygusal bağ kuruyor. Bu nedenle biz markalarımızı Türkiye ekonomisinin ve perakende sektörünün 'ekonomik özel kuvvetleri' olarak adlandırıyor, yakın gelecekte çok daha önemli başarılara imza atacağımıza inanıyoruz."
Öncel, Türk markalarının yurt dışında başta Rusya, Suudi Arabistan, Ukrayna, Kazakistan, İran, Azerbaycan, Irak ve Romanya olmak üzere çok geniş bir coğrafyaya yayıldığını bildirdi.