Toplatılma kararı alınan 43 ürün hakkında TÜSODER'den önemli açıklama
Bakanlığın 43 ürün hakkında toplatma kararı almasıyla ilgili olarak TÜSODER Genel Başkanı Yıldız, "Bu ürünleri kullanan vatandaşlar, bakanlığın kararını da göstererek ürünleri aldıkları yere götürüp, paralarını geri alabilir ya da ayıbı olmayan başka ürün isteyebilir" dedi.
Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Rıdvan Yıldız, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının güvensizliği tespit edildiği gerekçesiyle 43 ürün hakkında aldığı toplatma kararına ilişkin, "Bu ürünleri kullanan vatandaşlar, bakanlığın kararını da göstererek ürünleri aldıkları yere götürüp, paralarını geri alabilir ya da ayıbı olmayan başka ürün isteyebilir." dedi.
Bakanlığın güvensizliği tespit edilen ve toplatılması istenen ürünlerle ilgili kararını AA muhabirine değerlendiren Yıldız, söz konusu ürünlerin elektrikli ısıtıcı, priz, el feneri, ocak, kaynak makinesi gibi "elektrik çarpması" ve "yangın riski" bulunduran malzemeler olduğunu söyledi.
Bu ürünlerin toplatılmasının büyük önem arz ettiğini dile getiren Yıldız, "Arz yasağı, toplatma, bertaraf etmenin ötesinde bu ürünleri yapan firmalara çok ciddi yaptırımlar uygulanması gerekiyor. Bu firmaların, karşılaşacakları yaptırımlarla bir daha böyle ayıp ürün yapamaması gerekiyor." diye konuştu.
Yıldız, ürünlerin ciddi riskler barındırdığına işaret ederek, "Liste internette yayımlandı. Bu ürünleri kullanan vatandaşlar, Bakanlığın kararını da göstererek ürünleri aldıkları yere götürüp, paralarını geri alabilir ya da ayıbı olmayan başka ürün isteyebilir. Hatta bu ürünlerden dolayı elektrik çarpması sonucu yaralanma ya da yangın zararı olan vatandaşlarımız, zararın bu ürünlerden kaynaklandığını kanıtlarlarsa tanzimi için dava açabilirler. Bilemiyoruz belki de bu ürünlerden kaynaklı elektrik çarpmaları yaşandı ya da yangınlar çıktı. Böyle bir şey yaşanmışsa ve kanıtlanırsa tüketiciler zararının tanzimini isteyebilir." ifadelerini kullandı.
ŞİKAYETLERİN YÜZDE 80'İ AKILLI TELEFON VE TABLETLERDEN
Açıklanan ayıplı ürünleri, firmaların geri alıp tüketicinin parasını geri vermek ya da ürünü muadili ile değiştirmek zorunda olduğunu dile getiren Yıldız, "Eğer firmalar, tüketicilerin ürün iadesini kabul etmezse, vatandaşlarımız Bakanlığın kararıyla birlikte tüketici hakem heyetlerine başvursunlar." şeklinde konuştu.
Maalesef bazı ürünlerde piyasaya arz sırasında kalite kontrolü yapılmadığını anlatan Yıldız, "Bir elektrikli aletin güvensiz olduğunu tüketicinin tespit etmesi mümkün değil. En çok şikayetleri ithal akıllı cep telefonu, tablet bilgisayar gibi ürünlerdeki ayıplardan alıyoruz. Şikayetlerin yüzde 80'i bunlardan. Bu ürünlerin, piyasaya arz olmadan gümrükten geçerken kontrol edilmesini istiyoruz. Kontrol edilmezse ayıplı cihaz çöplüğüne dönüyoruz, cari açığımızı olumsuz etkiliyor" şeklinde konuştu.