ABD'de dış ticaret açığı 74 milyar doları buldu
Amerika'nın dış ticaretteki açığı, martta bir önceki aya göre %5,6 artarak 74 milyar 448 milyon dolara yükseldi. 74 milyar 448 milyon dolar olarak gerçekleşen dış ticaret açığının yaklaşık 48 milyar 200 milyon dolarının Çin ile ticaretinde oluşmuş.
Ekopolitika'nın haberine göre, ABDdış ticaret açığı martta bir önceki aya kıyasla %5,6 artarak 74 milyar 448 milyon dolara yükseldi. Bu oran ABD’nin bir ayda yaklaşık 4 milyar dolar dış ticaret açığı verdiğini gösteriyor.
74 milyar 448 milyon dolar, ABD tarihindeki en büyük dış ticaret açığı olarak rekor kırdı.
ABD’nin ihracatı Mart ayında önceki aya göre %6,6, ithalatı %6,3 arttı. Bu oranlarla, ithalat da rekor kırmış oldu.
ÇİN VE MEKSİKA’YLA AÇIK ARTTI, AB İLE AZALDI
TRT Haber’in haberine göre ABD’nin Çin ile olan ticaret açığı martta bir önceki aya göre %22,18 artarak 36,9 milyar dolara çıktı. ABD Çin’e 11,3 milyar dolarlık ihracat yaparken, Çin’den 48,2 milyar dolarlık ithalat yaptı. ABD’nin Meksika ile ticaret açığı da %23,52 artışla 8,4 milyar dolara ulaştı.
Bunun yanında, ABD’nin AB ile dış ticaret açığı %11,05 azalışla 16,9 milyar dolar olarak gerçekleşti.
AÇIK DAHA DA BÜYÜYECEK
Amerika’nın Sesi’nin haberine göre 1,9 trilyon dolarlık salgın yardım paketinin ardından ülkede yaşanan talep patlaması, ithalatın ciddi şekilde artmasına yol açtı. Üreticilerin talep artışını karşılama kapasitesinin olmaması ve stoklardaki zayıflık ithalatı arttırıcı bir etki yaptı ve bu etki sürmeye devam edecek.
EKOPOLİTİKA'NIN YORUMU
ABD’nin 74 milyar 448 milyon dolar olarak gerçekleşen dış ticaret açığının yaklaşık 48 milyar 200 milyon dolarının Çin ile ticaretinde oluşmuş olması dikkate değer bir durum. Bu da bize ABD dış ticaret açığının yaklaşık %62’sinin Çin ile ticaretten kaynaklandığını gösteriyor. AB ile dış ticaret açığının oranı ise %21 seviyelerinde.
Uzmanların yaptığı bir önemli tespit de salgının insanları evlere kapatmasıyla talebin hizmetlerden mallara kaydığı. ABD’deki en büyük 500 şirketin 450’sinin yalnızca hizmet üretimi yaptığı ve somut mal üretmediği düşünüldüğünde ABD ekonomisinin artan mal talebini karşılamadaki yetersizliği yeniden öne çıkıyor. Bu yetersizliğin varlığı, talepteki artış ve talebin yöneldiği alandaki değişim göz önünde bulundurulduğunda, önümüzdeki süreçte ABD dış ticaret açığının daha da artacağını gösteriyor. Bu artış özellikle sanayi ve tüketim mallarında gerçekleşecek. Bu açıdan ABD’nin ülkelere göre dış ticaret açığındaki değişim, gelecekte de mart ayındakine benzer yönde gerçekleşecektir diyebiliriz.