Üreticilerin hedefi ihracat

Hasat zamanı yaklaşırken Diyarbakırlı üreticiler, karpuz rekoltesinde yüzde 20 oranında artış bekliyor. Şeftali üretim merkezlerinden olan Çanakkale'de ise erkenci şeftali üreticinin yüzünü güldürdü.

Üreticilerin hedefi ihracat

Bahardan beri çalışan hasat için ter döken Diyarbakırlı üreticiler, bu yıl karpuzun rekoltesinde artış bekliyor.

Karpuzda hasat dönemine yaklaşık iki ay kalmışken, baharda düşen bol yağışla karpuz üretiminde geçen yıla göre yüzde 20 oranında verim artışı olacağı tahmin ediliyor.

ÇUKUROVALILAR GÜN SAYIYOR

Üretimde Çukurova'nın merkezi sayılan Adana ise sarı gelinliğini giydi. İlde geçimini ayçiçekten kazananlar hasat için gün saymaya başladı.

Ayçiçeği üretiminin yaklaşık yüzde 12 buçuğunu gerçekleştiren Adana'da, bu yıl 800 bin dekardan 250 bin ton civarında rekolte hedefleniyor.

LAPSEKİ'DE ERKEN ŞEFTALİ HASADI

Yaz meyvelerinin en sevilenlerinden şeftalide ise Lapseki şeftalisinde erken hasat getirisi üreticiyi memnun ediyor.

35 bin 600 dekar arazide yılda ortalama 100 bin ton şeftali, Çanakkale Lapseki'de üretilerek dalından sofralara sunuluyor.

GELİN VE KAYNANADAN ÖRNEK GİRİŞİM

Kahramanmaraş'ta gelin ve kaynana el ele verip büyük girişimcilik örneğine imza attı.

Zeytinyağı üretim tesisi kurarak yaklaşık 15 kişiye istihdam sağlayan kaynana ile gelini, ihracat yapmayı amaçlıyor. İlk hedefleri ise Türkiye'de markalaşmak daha sonra da ihracat yapıp ekonomiye destek olmak.

ulusal.com.tr