Acil servis hemşireleri salgın sürecini değerlendirdi

Koronavirüs salgını, sağlık çalışanlarımızı daha yakından tanımamızı ve onları anlamamızı sağladı. Sağlık ordumuzun öncü birlikleri olan Acil Servis Hemşirelerinin gözünden pandemi sürecini dinledik. Acil Hemşireleri Deneği Başkanı doktor öğretim üyesi Gülbin Konakçı arkadaşımız Ufuk Akkaya’nın sorularını yanıtladı.

Acil servis hemşireleri salgın sürecini değerlendirdi

Türk Sağlık Ordusunun öncü birlikleri Acil Servis HemşireleriUlusal Kanal’a koronavirüs ile mücadele sürecini anlattı. Acil Hemşireleri Derneği Genel Başkanı doktor öğretim üyesi Gülbin Konakçı, Ulusal Kanal’ın sorularını yanıtladı.

Konakçı, 11 Mart’ta bağlayan savaşın ilk iki haftasında yaşanan sorunların temelinde hastane yönetimleri olduğunu vurguladı. Salgın döneminde Acil Servislere başvuru sayısı azaldı. Deyim yerindeyse acil servisler ilk kez doğru hastalara hizmet verdi.

Acil Servis Hemşireleri 16 saat mesai yapıyor. Uzun yıllar başhemşirelik yapan Gülbin Konakçı, uzun mesainin fizyolojik ve psikolojik sorunlara neden olduğunu vurguladı; hemşirelerin taleplerini sıraladı.

İzmir Demokrasi Üniversitesi Doktor Öğretim üyesi Gülbin Konakçı, Türk hemşirelerini ABD’deki hemşirelerle kıyasladı, aradaki temel farka dikkat çekti.

Acil Servis Hemşireleri her afete karşı “her konuda bir şeyi, bir konuda her şeyi bil” parolasıyla göreve hazır.

HABER: UFUK AKKAYA

KAMERA: ÖZGÜR DOĞU SAYMAZ

ulusal.com.tr

pandemi koronavirüs ulusal kanal ufuk akkaya salgın