Oyun sektörüne 1,4 milyarlık destek
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, oyun alanında faaliyet gösteren 230 firmanın bugüne kadar 1,4 milyar liralık kaynaktan faydalandığını belirterek, "Dünyayı takip eden değil yönlendiren bir ülke olmayı hedefliyoruz" dedi.
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Bilişim Vadisi Dijital Animasyon ve Oyun Üretim Merkezi tarafından çevrim içi düzenlenen "Oyun Senaryosu Geliştirme Kampı"na video konferans yöntemiyle katıldı.
Dünya dijital oyun sektörünün geçen yıl 159 milyar dolara ulaştığını söyleyen Varank, Türk oyun sektörünün küresel pazarda önemli bir yere sahip olduğunu vurguladı.
230 FİRMAYA 1,4 MİLYAR LİRA DESTEK
Bakan Varank'ın açıklamaları şöyle:
"Dünya oyun pazarında 18'inci sırada yer alıyoruz. 2020 yılı itibarıyla Türkiye'deki oyuncu sayısının 36 milyon, sektör hasılatının da 880 milyon dolar olduğu tahmin ediliyor. TÜBİTAK destek ve burs programları kapsamında dijital oyun ve senaryo yazarlığı alanındaki 104 projeye bugüne kadar yaklaşık 73 milyon lira kaynak aktardık. Teknoloji geliştirme bölgelerimizde oyun alanında faaliyet gösteren 230 firma bugüne kadar 1,4 milyar liralık bir bütçeden faydalandı. 2023 yılında 500 bin yazılımcı hedefimize hızla yaklaşıyoruz."
"DÜNYAYI TAKİP EDEN DEĞİL YÖNLENDİREN BİR ÜLKE OLMAYI HEDEFLİYORUZ"
Uluslararası bir teknoloji firması ile nitelikli oyun geliştiriciler yetiştirecek bir "Gaming Academy"yi de yakın zamanda hayata geçireceklerini belirten Varank, "Elektrikli mobilite araçlar, dijitalleşme, uzay ve fırlatma teknolojileri, yapay zeka ve otonom sistemler gibi yeni nesil teknolojilerde dünyayı takip eden değil yönlendiren bir ülke olmayı hedefliyoruz" dedi.
"BİRÇOK ÜLKEDEN İHA VE SİHA'LARIMIZIN KENDİLERİNE SATILMASIYLA İLGİLİ TALEPLER VAR"
Genç, dinamik ve nitelikli insan kaynağıyla Türkiye'nin yeni nesil teknolojilere hızla adapte olabilme kabiliyetine sahip olduğunu vurgulayan Varank, şunları kaydetti:
"En somut örneklerden birisi İnsansız Hava Araçları. Doğru zamanda doğru adımları atarak bu alanda teknolojiye liderlik eden ülkelerden biri haline geldik. Birçok yabancı uzman bu başarımızı, uluslararası arenada bir "game changer" olarak değerlendiriyor. Şimdi amacımız, bu tecrübeyi diğer yeni nesil teknoloji alanlarına aktarmak. İHA'larda yakaladığımız başarı sayesinde birçok ülkeden İHA ve SİHA'larımızın kendilerine satılmasıyla ilgili talepler var. Yakın zamanda Avrupa semalarında İHA'larımızı ve SİHA'larımızı göreceğimizi söylemiştim. Bu hedefimize kısa bir sürede ulaşacağımıza inanıyorum."
Varank, Türkiye için büyük fırsatlar barındıran mobilite araçlar, akıllı yaşam ve sağlık teknolojileri, dijital dönüşüm, yapay zeka ve 5G başlıklarında yol haritalarının tamamlanmak üzere olduğunu, Bilişim Vadisi'nin bu yol haritalarının hayata geçirilmesinde önemli bir işlev üstlendiğini söyledi.
"GENÇLERİMİZ SEKTÖRÜ VE ÜLKEMİZİ FARKLI NOKTALARA TAŞIYACAK"
Gençlik ve Spor Bakanı Mehmet Kasapoğlu da programa çevrimiçi katıldı.
Dijital oyun dünyasının dinamik bir sektör olduğunu belirten Kasapoğlu, "Bu dinamizme gençlerimizin güçlü şekilde öncülük etmesi hem sektörü hem ülkemizin bu alandaki gücünü farklı noktalara taşıyacaktır" dedi.
DİJİTAL OYUN SENARYOSU GELİŞTİRME KAMPI
Gençlik ve Spor Bakanlığı ile TRT'nin katkılarıyla çevrim içi ortamda gerçekleştirilen, 60 saatlik eğitim ve konferanslardan oluşan Dijital Oyun Senaryosu Geliştirme Kampı, 21 Mayıs'ta sona erecek.
Kampa, dijital oyun sektörüne ilgi duyan, dijital içerik hazırlama konusunda uzmanlaşmak isteyen oyun yazarı ve senarist adayları ile yazmayı seven, kendini geliştirmek isteyen lise ve üniversite öğrencileri katılabilecek.
Oyun sektörü için iş üreten ve dijital dünyada işlerin konumunu ve nasıl yürüdüğünü anlamak isteyen yetişkinler de hem öğrenci hem de gönüllü olarak bu toplulukta yer alabilecekler.
Birçok ünlü sinema, dizi ve dijital oyun yazarının konferanslarla deneyimlerini paylaşacağı kampa, "www.digiage.com.tr" adresinden başvurulabilecek.