Ünlü havalimanının pisti çürük çıktı
Sıkça tamirata uğrayan ve yap-boz tahtasına dönen Gaziantep Havaalanı Pistinin dolgusunu yapan firmanın, eksik ve yanlış malzeme kullandığı ve bu nedenle pistin çok sık tamirat gördüğü belirlendi.
CHP Gaziantep Milletvekili Dr. Mehmet Şeker’in, Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğünün 2011 ve 2012 yıllarına ait hesaplarının görüşüldüğü TBMM KİT Komisyonu’nda Gaziantep Havaalanı hakkındaki soruları, pist inşaatlarındaki ilginç durumu ortaya çıkarttı.
Telgraf Gazetesi'nden Hasan Akpınar'ın haberine göre, Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürü Orhan Birdal, “Gaziantep Havalimanı’nın pistinin iki pist başı arasındaki büyük kot farkını gidermek için yapılan dolgudan kaynaklanan birtakım çökmelerin olduğunu gördük. Kaplamanın kaldırılıp alttaki malzemenin iyileştirilip tekrar sıkıştırılarak pistin yapılmasını öngördük. Ancak kaplamayı kaldırdığımızda, analizini yaptığımızda altındaki malzeme bizim istediğimiz evsafta bir malzeme değildi. Bununla ilgili hem soruşturma açtırdım, hem de mahkemeye müracaat ederek tespit yaptırdık ve firmayla ilgili de ihalelerden men kararı çıkarttık” dedi.
Komisyonda konuşan Şeker, Gaziantep Havalimanının yapıldığı günden beri tamirat gördüğünü belirterek, “ya pisti, ya apronu yada başka bir yeri yapılıyor. İkinci bir pist inşa edildi. Sonra ilk pistin tamiratı yapıldı, sonra yeni yapılan pistin de tamiratı yapıldı. Şimdi bir tamirat daha yapılıyor” diye tepki gösterdi.
Gaziantep havaalanı pistinin neden bu kadar sıkıntı yaşadığını soran Şeker, “Bir aksaklık varsa bu bir defada yapılır ve giderilir. Bu kadar sık tamiratın nedeni nedir? Zeminden mi kaynaklı yoksa yapan firmadan mı kaynaklı?” diye sordu.
Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürü Orhan Birdal da Şeker’in ısrarlı soruları karşısında şu açıklamayı yaptı:
MALZEME HATALI
“Gaziantep Havalimanı’nın pistinin iki pist başı arasındaki büyük kot farkını gidermek için yapılan dolgudan kaynaklanan birtakım çökmelerin olduğunu gördük. Kaplamanın kaldırılıp alttaki malzemenin iyileştirilip tekrar sıkıştırılarak pistin yapılmasını öngördük. Ancak kaplamayı kaldırdığımızda, analizini yaptığımızda altındaki malzeme bizim istediğimiz evsafta bir malzeme değildi. Bununla ilgili hem soruşturma açtırdım, hem de mahkemeye müracaat ederek tespit yaptırdık ve firmayla ilgili de ihalelerden men kararı çıkarttık”
Bu açıklamalar üzerine ‘konunun tazminat boyutu ne olacak?” diye soran Şeker’e Genel Müdür Birdal, konunun mali boyutunun da mahkemenin konusu olduğunu belirterek, “hem kurum içinde buna müsebbip olanlarla ilgili hem de şirketle ilgili her türlü soruşturma yapıldı. Mahkemeye müracaat edildi” diye konuştu.
Gaziantep Havaalanının sis nedeniyle de sorunlar yaşadığını ILS cihazı olmasına rağmen uçakların Gaziantep’e neden inemediklerini de soran Şeker’e Genel Müdür Birdal, Gaziantep havaalanında ILS cihazının tamiratı yapılan ana pistte bulunduğunu, yandaki piste de bu sistemle uçakların inebildiğini ancak bu durumun biraz daha fazla görüş şartı istediğini söyledi.