NASA 3 yıldızı olan devasa boyutta yeni bir gezegen keşfetti

Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi NASA, 16 milyon yaşında olduğunu tahmin edilen 3 yıldızlı bir gezegen keşfetti. Jüpiter'in 4 katı büyüklükteki gezegen dünyamızın da içinde olduğu Güneş Sisteminin yaklaşık 340 ışık yılı ötesinde. Yüzey sıcaklığı ise 580 derece.

NASA 3 yıldızı olan devasa boyutta yeni bir gezegen keşfetti

Jüpiter'i araştırmak için 2011'de fırlattığı uzay aracı Juno'yu 4 Temmuz'da Jüpiter'in yörüngesine sokmayı başaran NASA, uzayın derinliklerinde yeni bir gezegenin keşfedildiğini duyurdu.

Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi'nden yapılan açıklamada, dünyanın en büyük teleskoplarından biriyle çalışan gök bilimcilerin yaptığı keşifte, yeni gezegenin 16 milyon yaşında olduğunun tahmin edildiği belirtildi.

4 Jüpiter kütlesinde ve 580 santigrat derece sıcaklığında olduğu kaydedilen gezegen, dünyanın da içinde bulunduğu Güneş Sisteminin yaklaşık 340 ışık yılı ötesinde olduğu açıklandı.

Yeni gezegeni "Şaşırtıcı, aşırı ve biraz da istikrarsız" sözleriyle değerlendiren gök bilimciler "Yeni gezegen, sistemdeki en büyük kütleli yıldızdan daha fazla uzak olsaydı, sistemin dışına atılırdı." dedi. Bu gezegenin pamuk ipliğine bağlı olduğu anlamına geliyor.

Bilgisayar simülasyonlarında gezegenin yörüngesinin istikrarlı olabileceği ortaya çıktı. Ancak yörüngede çok az bir değişiklik yapıldığında gezegenin kısa süre içinde istikrarsız hale gelebileceği anlaşıldı. Gezegenin kendi galaksisinin dışına itilmesi, uzayda başka sistemlerdeki gezegenlerle çarpışması, devasa boyutta patlamalara ve hatta kara deliklere yol açması anlamına geliyor.

ulusalkanal.com.tr