"Kedi yolu" inşaatına yeniden başladı
İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'deki kazada kopan "kedi yolu" inşaatına yeniden başladı. İstanbul-İzmir arası 3,5 saatte inmesini sağlayacak dev projenin kopan yerli parçası yurtdışında yeniden üretildi.
İstanbul ve İzmir arasını 3,5 saate indirecek İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nin inşaatı yeniden başladı. Geçen Mart ayında, iki yakayı biraraya getiren ve ana kabloları taşıyacak "kedi yolu" adlı kılavuz kablolardan biri kopmuş, inşaat durmuştu.
Yaklaşık 4 aylık duraksamanın ardından kopan yerli parça yurtdışında üretilerek yerine yerleştirildi. Kedi yolunun tamamlanmasının ardından 330 bin kablodan oluşan ana kablonun yapımına başlanacak.
Toplamda 2 bin 682 metre olarak planlanan köprünün orta açıklığının 1500 metre olacağı ve dünyanın en büyük orta açıklığa sahip dördüncü köprü olacak. Köprü bittiğinde 3 gidiş ve 3 geliş olmak üzere 6 şerit olarak hizmet verecek.
1.1 milyar dolarlık yatırımla gerçekleştirilen İzmit Körfezi Geçiş Köprüsünden geçiş bedeli ise 35 dolar artı KDV olacak. Proje tamamlandığında yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor.
433 kilometrelik projenin, 2015 yılı sonunda Altınova-Gemlik arasının, 2016 yılı Mart ayında da İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün yapım çalışmalarının tamamlanarak trafiğe açılması planlanıyor.