Kazaların nedeni metal yoğunluğu mu yoksa pilotaj hatası mı?

F4 uçakların art arda düşmesi, gözleri Hava Kuvvetleri Komutanlığı'na çevirdi. Türkiye "metal yorgunluğu mu, yoksa pilotaj hatası mı" sorusunu tartışmaya başladı. Emekli Hava Tümgeneral Ayhan Gümüş, bir başka noktaya dikkat çekti, Ergenekon-Balyoz sürelerinde hava kuvvetlerinin ağır darbe aldığını hatırlatan Gümüş, "Mecburi hizmetin 15 yıldan 10 yıla düşürülmesiyle Hava Kuvvetleri'nde deneyimli karo kalmadı" dedi.

Önce Malatya, ardından Konya'da F4 uçağı düştü, 6 pilotun şehit olduğu kazaların ardınan gözler Hava Kuvvetleri Komutanlığı'na çevrildi.

"Kazaların nedeni ne" sorusu tartışılırken Emekli Hava Tümgeneral Ayhan Gümüş çarpıcı bir bilgiyi açıkladı.

Vatan Partisi Yöneticisi Gümüş, Ergenekon-Balyoz süreçlerinde Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nın deneyimli kadrolarının büyük oranda azaldığını hatırlattı. Kuvvete ikinci darbeyi indiren ise mecburi hizmet süresinin 15 yıldan 10 yıla indirilmesi oldu.

Gümüş, bu konuyu daha önce Genelkurmay Başkanı, Genelkurmay 2. Başkanı ve Harp Akademileri Komutanı'nın da bulunduğu bir ortamda dile getirdiğini aktardı.

Ancak uyarı dikkate alınmadı, yasa kabul edildi.

Gümüş, artan kazalarda "usta" pilot kalmamasının etkili olduğunu belirtti.

HABER: ERDEM ÖZDEMİR KAMERA: AKIN KARA

ulusalkanal.com.tr