EFT ve havale ücretleri aşağı çekiliyor
Vatandaşı isyan ettiren Elektronik Fon Transferi (EFT) ve havale ücretlerinde 300 lirayı bulan tarife son buluyor. Yapılan düzenlemelerle vatandaşı isyan ettiren EFT ücretleri aşağı çekilecek.
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) bankalara göre 30 liradan başlayıp 300 liraya kadar çıkan EFT ücretlerini mercek altına aldı. BDDK, Türkiye Bankalar Birliği ile birlikte EFT ücretlerinin maliyeti ve alınan tutarlara ilişkin çalışma başlattı. Sabah'tan Hazal Ateş'in haberine göre BDDK, bu konuda bir düzenleme yapacak. Kurallara uymayan bankalara son 1.5 yılda yaklaşık 5 milyar liranın üzerinde idari para cezası kesilirken, aynı suçu işleyenlere de tavandan ceza veriliyor.
SÜRPRİZ ÜCRETLER VAR
Her türlü hizmet, ücret ve ürün için tüketici onayının alınması zorunluluğu getirilirken, kredi kullanan vatandaşlar sürpriz ücretlerle karşılaşmaya devam ediyor. Tüketici Kanunu'na göre sözleşme dışında herhangi bir hizmet kalemi adı altında ek bedel talep edilmemesi gerekiyor. BDDK ve Gümrük Bakanlığı'na ise bankaların usulsüz uygulamalarına yönelik şikâyet yağıyor. Gelen şikâyetler içinde ise EFT ve havale ücretleri başı çekiyor.
30 İLA 300 TL ARASINDA
Mevcut uygulamada özel bankalar EFT işlemi için 30 ila 300 TL arasında değişen komisyon alıyor. İsme gelen EFT, kasadan nakit çekildiğinde de 40 TL ücret isteniyor. Kamu bankaları da bin lira altı EFT için yaklaşık 20, üstü için ise 25 lira masraf talebinde bulunuyor.
AŞAĞI ÇEKİLECEK
İnternet şubesinden yapılan EFT ücretlerinde de özel bankalar 3, kamu bankaları da 1 lira istiyor. Hesaptan isme yapılan havaleye 30 lira, hesaptan hesaba yapılandan da 20 lira alınıyor. Yapılan düzenlemelerle vatandaşı isyan ettiren EFT ücretleri aşağı çekilecek. Para aktarımında masrafların aşağı çekilmesiyle birlikte asker oğluna, üniversitedeki çoğuna para gönderen vatandaşın yükü da hafifleyecek.
PARA KESMEYE BAHANE ÇOK
Tüketici Kanunu'na muhalefet eden bankaların hukuksuz işlemlerine karşı yeni tedbirler alınacak. Hakem heyetlerine gelen 6 milyon başvurunun yaklaşık 5 milyonunu bankalara yönelik şikâyetler oluşturdu. Kredi koşulları, kredi kartı aidatları, kefalet sistemi, faiz tahakkuku gibi konularda gelen şikâyetler şube bazında da incelemeye alınıyor. Yeni dönemde, bankaların kredilerde açıkladığı tüketici faiz oranı ile uyguladığı faiz arasında tam bir netlik olması için yeni bir düzenleme yapılacak.
ulusalkanal.com.tr