2,5 milyon ağaç kesilerek yapılan köprü inşaatında son aşamaya gelindi

İstanbul Kuzey Ormanlarında binlerce ağaç kesilerek yapılan 3'üncü köprü inşaatına hız verildi. Mahkemenin projenin hukuka aykırı olduğunu söylemesine rağmen Kuzey Marmara otoyolunda bazı bölümleri tamamlandı, köprü kuleleri bağlantı hatlarında son aşamalara gelindi.

2,5 milyon ağaç kesilerek yapılan köprü inşaatında son aşamaya gelindi

Türkiye'nin son iki yıldır tartışma başlıklarından biri 3'üncü köprü... İstanbul'un Kuzeyinde ormanın kalbine ilk kazma 2013'te vuruldu. 2,5 milyon ağaç kesilerek yapımına başlanan 3'ün köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu inşaalarında sona yaklaşıldı.

Meslek örgütlerinin ve vatandaşların karşı çıktığı proje İstanbul 8'inci İdare Mahkemesi'nin verdiği durdurma kararına rağmen devam etti. Bugün köprü halatları ile iki yaka birleştirildi. Köprü kuleleri arasındaki ana kablonun döşenmesinde kullanılacak kedi yolu tamamlandı. Araçların ve trenlerin geçeceği çelik tabliyelerin 18'i deniz yoluyla getirilerek yerlerine yerleştirildi. Yurt dışında yapılan ana kablo da Türkiye'ye getirildi.

Mahkemenin hukuksuz imar olarak gösterdiği Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında 102 adet menfez, 6 adet alt geçit ve 1 adet üstgeçidin tamamlandığı belirtildi. Otoyolun bazı bölümleri de asfaltlandı.

Köprü 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün uzunluğu 1408 metre. Toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre. Köprü bu özelliği ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun ve en yüksek asma köprüsü olacak.

Tüm bunlar içinse 2,5 milyon ağaç yani 6172 heltar orman alanı, 660 hektar göller bölgesi, 236 hektar mera yok edilecek. Bilim insanlarının İstanbul'un akciğerleri olarak tanımladığı, yüzde 90'ı göl ve orman olan bu alan proje bittiğinde yüzde 90'ı beton bir alana dönüşecek.

ulusalkanal.com.tr