İDTM, Türkiye'nin en büyük fuar alanını yapacak

İstanbul Dünya Ticaret Merkezi (İDTM), 500 milyon dolarlık yatırımla Türkiye'nin en büyük fuar alanını yapacak.

İDTM, Türkiye'nin en büyük fuar alanını yapacak

İDTM'den yapılan açıklamaya göre, 65 bin metrekarelik mevcut alana sahip İstanbul Fuar Merkezi, yeni düzenlemelerle 700 bin metrekarelik fuar alanına dönüştürülecek. Yeni fuar alanı yatırımının 3 etap halinde gerçekleştirilmesi planlanıyor.

Geçen sene ekim ayında başlatılan yatırımın 300 bin metrekareyi aşan kısmı fuar alanlarına ayrılacak. 35 bin metrekarelik alanda 365 gün hayatın devam edeceği alışveriş merkezi, restoran ve kafelerin yer alacağı bir yaşam merkezi bulunacak.

Fuar alanında 6 bin kişilik kongre salonu, 4 adet 50 kişilik toplantı salonu, 3 adet bin 800 kişilik yeme içme tesisi, 15 adet yönetim odası, basın merkezi, 4 adet simultane tercüme odası, 3 adet malzeme deposu, 7 bin 265 araçlık kapalı otopark ve 300 araçlık açık otopark yer alacak.

Yeni fuar alanı, tamamen insana ve doğaya saygılı, verimliliği yüksek Yeşil Bina standartlarında inşa edilecek ve Leed Sertifikası sahibi olacak.

Yeni fuar alanı, İDTM'nin sahibi olduğu İş Merkezi, WOW Otelleri ve WOW Kongre Merkezi'nin de içinde bulunduğu dev kompleks içinde yer alacak. Projeyle, İstanbul'un Avrupa'da en çok rağbet gören fuar, toplantı ve kongre şehri haline getirilmesi ve Türkiye'nin fuarcılığın süper ligine taşınması hedefleniyor.

Çağlar: "Fuarcılığın başkenti İstanbul olacak"

Açıklamada görüşlerine yer verilen İstanbul Ticaret Odası Başkanı ve İDTM Başkan Vekili İbrahim Çağlar, "İstanbul'u dünya fuarcılığının başkenti yapmak için yola çıktık. Yeni yatırım bizleri bu hedefimize bir adım daha yaklaştıracak. Türkiye'nin en büyük fuar merkezine imza atıyoruz. Tamamlandığında Avrupa'nın ilk 10 fuar merkezinden biri olmasını hedefliyoruz." dedi.

Projenin sadece İstanbul ve Türkiye'nin değil, Avrupa ve Asya arasındaki iş alanlarının önünde de yepyeni bir sayfa açacağını belirten Çağlar, "İstanbul büyürken, fırsatlar artarken, küresel bağlantılar gelişirken, bizim bu değişime uygun olacak adımlar atmamız gerekiyor. Yurt dışından gelip İstanbul'da fuar düzenlemek isteyen organizatörlerin sayısı her yıl artıyor." ifadelerini kullandı.

Çağlar, İstanbul'daki fuar alanlarının şehrin potansiyellerinin gerisinde olduğunu ve arzın talebi karşılamadığını söyledi.

Önümüzdeki yıllarda GSMA, MIPIM gibi uluslararası çok önemli fuarları Türkiye'ye getirmek için büyük fuar alanlarının olmazsa olmaz olduğunun altını çizen Çağlar, "Bu iş bir vizyon değişimidir. Küresel fuarcılık sektörü için büyük bir altyapı inşa ediyoruz. Geleceğe yürüyen Türk fuarcılığının önüne güçlü bir vizyon ortaya koyuyoruz." şeklinde konuştu.

Kongre turizminde kişi başı harcama 2 bin 500 dolar

Açıklamada, turizm sektörünün sıkıntı yaşadığı dönemde, kongre ve fuar turizminin öneminin giderek arttığı ifade edilerek, her yıl binlerce katılımcı firma ve milyonlarca ziyaretçiyi ağırlayan İstanbul Fuar Merkezi'nin yanı sıra, yabancı yatırımcı ya da ihracatçı ile Türkiye'deki paydaşların bir araya getirildiği ikili iş görüşmelerinin de İDTM'nin iş turizmi alanında taşıdığı önemi ortaya koyduğu kaydedildi. Kıyı turizminde kişi başına harcama oranı 700-800 dolar iken kongre turizminde 2 bin-2 bin 500 dolar seviyesinde olduğu vurgulanan açıklamada, Türkiye'ye kongre, seminer ve fuar için gelenlerin toplam sayısının 2,4 milyonu geçtiği, bu alandaki toplam gelirlerin ise 2,5 milyar doları aştığı belirtildi. Açıklamada, Türkiye'yi dünyada 21'inci sıraya yükselten talebin, İstanbul'u ise 9'uncu sıraya taşıdığı bilgisi de paylaşıldı.

AA

fuar