Mısır'ın ticaret anlaşmasını yenilememesinin maliyeti ihracatçıya çıktı

Türkiye ile yıllık 5 milyar dolar ticaret hacmine sahip olan Mısır, ticaret anlaşmasını yenilemeyince ihracatçının yükünü daha da artırdı. Alternatif olarak Süveyş Kanalı’nı tercih eden ihracatçıların maliyeti TIR başına bin 500 dolara yükseldi

Mısır'ın ticaret anlaşmasını yenilememesinin maliyeti ihracatçıya çıktı

Türkiye’nin Ortadoğu ve Körfez ülkelerine açılan en önemli kapısı Mısır'ın ticaret anlaşmasını yenilememesinin maliyeti ihracatçıya çıktı.

Mısır'ın anlaşmayı yenlemesi nedeniyle alternatif yollar arayan ihracatçı, Arap coğrafyasına Süveyş Kanalı üzerinden ulaşmaya başladı ancak bu da maliyeti artırdı.

Uluslararası Nakliyeciler Derneği Başkanı Çetin Nuhoğlu, alternatif yolların pahalı olduğunu, ihracatçıların maliyetinin TIR başına 1.500 dolar, gemi başına ise 300 bin dolar arttığını söyledi.

2002’ye kadar Körfez ülkelerine taşımacılık Irak üzerinden yapılıyordu. Irak’ın işgalinin ardından yeni rota Suriye oldu. 2011’den sonra Suriye savaşının başlamasıyla rota Mısır çevrilmişti.

22 Nisan 2015 itibarıyla Mısır yeni sözleşmeyi imzalamayarak Süveyş Kanalı ve İran alternatifi güzergah olarak gündeme alındı.

2014 yılı Dış Ticaret Müsteşarlığı verilerine göre iki ülke arasındaki ticaret hacmi 5 milyar dolar olarak gerçekleşmişti.

ulusalkanal.com.tr