Asansörlerde denetim yönetmeliği
"Asansörüne kırmızı veya sarı etiket yapıştırılan tüketiciler, haklarını Tüketici Mahkemelerinde arayabilirler"
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, ''Asansörüne kırmızı veya sarı etiket yapıştırılan tüketiciler, haklarını Tüketici Mahkemelerinde arayabilirler." açıklamasında bulundu.
Şahin, yaptığı açıklamada, Türkiye'de 2016 sonu itibariyle 500 bin civarında asansör bulunduğunu söyledi.
Yapılan denetimlerde asansörlerin yüzde 66'ının güvensiz olduğunun tespit edildiğini belirten Şahin, denetimlerin 4 kademeli olarak yapıldığını anlattı.
Mahmut Şahin, ''Yeşil güvenli anlamına gelmektedir ve en az etiket yeşil renkli olmaktadır. Mavi az tehlikeli, sarı tehlikeli, kırmızı ise güvensiz anlamına gelmektedir. Kırmızı etiket yapıştırılan asansörlere 1 ay süre verilip sorunu gidermeleri söyleniyor. 1 ay içinde giderilmemiş ise bağımsız denetçiler tarafından belediyelere bilgi verilip belediyeler tarafından mühürletilmesi gerekiyor.'' diye konuştu.
Asansörüne tehlikeli ya da güvensiz etiketi yapıştırılan bina yönetimi ve tüketicilerin tehlike ile iç içe olduğunu dile getiren Şahin, şunları kaydetti:
"Asansörüne kırmızı veya sarı etiket yapıştırılan tüketiciler, haklarını Tüketici Mahkemelerinde arayabilirler. Asansörün ayıplı veya kusurlu olduğunu ispat etmek gibi bir çabanın içerisine girmelerine de gerek yok. Asansörlerine yapıştırılan kırmızı veya sarı renkli etiket, o asansörün ayıplı bir ürün olduğunu ispat için yeterlidir. Asansörlerde garanti süresi 3 senedir. Fakat bu asansörün hizmete başladığı andan başlamaz. Çünkü tüketici, daha denetçi kuruluş tarafından etiket vurulana kadar olayın farkına varamaz. Farkına vardığı an, 3 senelik garanti başlar ve bu durumda tüketicinin muhatabı müteahhit firmadır. Bina yöneticileri, asla bina yönetimi olarak mahkemeye başvurmasın. Çünkü mahkeme tarafından, bina yönetimi muhatap olarak alınmadığından red kararı çıkacağından sıkıntı yaşanır.''