Ovit Dağı’nda kar kütleleri ile mücadele

RİZE'nin İkizdere İlçesi ile Erzurum'un İspir İlçesi'ni birbirine bağlayan ve 4 aydır kar nedeniyle kapalı olan Ovit Dağı Geçidi’nde yol açma çalışmaları sürüyor. Çığ düşen bölgelerde yer yer 20 metreyi aşan kar kütlelerini aşmak için çalışan iş makineleri güçlükle ilerleyebiliyor

Ovit Dağı’nda kar kütleleri ile mücadele

İkizdere İlçesi’ndeki 2 bin 640 rakımlı Ovit Dağı geçidi, 4 ay önce yoğun kar yağışı nedeniyle ulaşıma kapandı. Kar kalınlığının 2.5 metreye ulaştığı Ovit dağında trafiğe kapalı 22 kilometrelik yolda karayolları ekipleri önceki hafta yol açma çalışması başlattı. Ancak, çığ düşmesi nedeniyle yer yer kar kalınlığının 20 metreyi aştığı yolda iş makineleri güçlükle ilerleyebiliyor. Kar yağışının halen devam ettiği Ovit Dağı’nda ekipler günde 250 metre yol alabiliyor. Bölgedeki bazı köylere çıkmak isteyen araçlarda kaygan yolda zor anlar yaşıyor.

OVİT TÜNELİ İLE ÇİLE BİTECEK

Kış şartları nedeniyle ulaşımın aksadığı Ovit Dağı geçidinde yapımına başlanan 14 bin 300 metre uzunluğundaki Ovit Tüneli, Türkiye’nin en uzun, dünyanın da 4’üncü uzun çift tüplü tüneli olacak. Tünel sayesinde Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri birbirine bağlanacak. Tünelin giriş kotu 2.054 metre, çıkış kotu ise 2.260 metre olacak. Makyol İnşaat tarafından yapılan ve 412 milyon 366 bin liraya mal olacak olan Ovit Dağı tünelinin tamamlanmasıyla Rize- Erzurum arasındaki ulaşım 4.4 kilometre azalacak, ve 12 ay boyunca kesintisiz sağlanacak. Sona gelinen tünel inşaatında bu yaz sonunda ışığın görünmesi hedefleniyor. DHA