İnternetten alışverişte büyük artış

Tüketiciler normalleşme döneminde cadde mağazalarını tercih ediyor. Birleşmiş Markalar Derneği, yaptığı anket çalışmasıyla perakende sektörünün nabzını tuttu. Buna göre, AVM'lerde yer alan markalar 1-21 Haziran'da geçen yılın aynı dönemindeki cirolarının yarısına bile ulaşamadı. Cadde mağazaları ise yüzde 70'i yakaladı.

İnternetten alışverişte büyük artış

Salgın, alışveriş alışkanlıklarını da etkiliyor. Tüketiciler, normalleşme döneminde cadde mağazalarını tercih ediyor. Birleşmiş Markalar Derneği, yaptığı anket çalışmasıyla perakende sektörünün nabzını tuttu.

Araştırmaya göre, AVM'lerde bulunan markalar 1-21 Haziran'da geçen yılın aynı dönemindeki cirolarının yarısına bile ulaşamadı. Cadde mağazalarda ise bu oran yüzde 70 olarak yansıdı.

BMD Başkanı Sinan Öncel'e göre, turistlere hitap eden AVM'lerde durum daha olumsuz. Sürecin yaz boyunca hatta yılbaşından önce değişmemesinden endişe ediliyor.

Perakendecinin bu koşullarda bir de kira gibi ortak alan gideri ödediğine dikkati çeken Öncel, "Önümüzdeki tüm veriler ve perakende ticaretin gerçeği, mevcut durumda tek seçeneğin ciro kirası olduğunu ve istihdamın devlet tarafından desteklenmesi gerektiğini ortaya koyuyor. Ciro kirasına dönülmez ve 'kazan kazan' iklimi oluşturulmazsa pek çok markanın yaşama şansı maalesef yok." değerlendirmesinde bulundu.

Araştırma, salgın döneminde büyük bir sıçrama yapan e-ticaretteki değişimi de gözler önüne serdi. Markaların yüzde 71'i internet satışlarında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 100'ün üzerinde artış yaşadı. Haziranda ise bu oran yüzde 200'e ulaştı.

Bankalararası Kart Merkezi'nin verilerine göre mart, nisan ve mayısta 7 milyon kart ilk kez internet alışverişinde kullanıldı. Mayısta internetten kartlı ödeme yapılan iş yeri sayısı geçen yıla göre yüzde 43 artışla 54 bin 500'e çıktı. Aynı dönemde internetten kartlı ödeme tutarı 19 milyar liraya ulaşarak rekor kırdı. Mayıstaki toplam kartlı ödemelerin yüzde 25'i internetten yapıldı.

Sinan Öncel, bu büyük sıçramaya rağmen internet satışlarının toplam perakende cirosu içindeki payının yüzde 10'u aşmadığını ve perakende ticareti tek başına kurtaracak düzeye gelmediğini belirtti.

ulusal.com.tr

avm tüketici