Vodafone "Önce Kadın" adlı bir kampanyaya imza attı

Kadınların sosyal ve ekonomik hayata katılımını arttırmayı hedefleyen Vodafone "Önce Kadın" adlı bir kampanyaya imza attı. Kampanya kapsamında hazırlanan rapor Türkiye'deki kadın istihdam sorununu gözler önüne serdi. Türkiye kadının iş gücüne katılım oranıyla dünya listesinin son sıralarında yer aldı

Kadın istihdam oranını arttırmak için Vodafone yeni bir kampanyaya imza attı. Kurum, "Önce Kadın" adlı kampanya ile kadınları teknolojinin gücüyle iş hayatına teşvik etmeyi amaçlıyor.

Kampanya kampsamında uluslararası düzeyde bir rapor hazırlandı. Kadının iş gücüne katılımının erkeklere oranla en fazla olduğu ülke yüzde 84 ile Avusturalya. Türkiye'deki oran ise yüzde 40'larda.

Rapora göre gelişmekte olan ülkelerde kadınlar genelikle düşük ücretlerle tarım sektöründe çalışıyor. Gelişmiş ülkelerde ise durum daha farklı. Kadın bu ülkelerde kayıtlı iş gücünün neredeyse yarısını oluşturuyor.

Vodafone, bu rapor ışığında geliştirdiği "Önce Kadın" adlı kampanyayı kadınlara anlattı. İş hayatının önde gelen kadın güçleri ve kampanya ile hayatı değişen kadınlar birlikteydi.

İki kısa panalle kadın ve kadının Türkiye'deki yeri tartışıldı. Türkiye'de kadın çalışma oranı yüzde 6 oranında arttırılabilirse, ekonomik büyüme oranının da yüzde 35'lere kadar çıkabileceği belirtildi.

Kadınlara yönelik "Kırmızı Işık", "Önce Kadın" adlı sosyal projeleri ile dikkat çeken Türkiye Vodafon Vakfı, tekonoloji ile kadın istihdamını arttırmayı hedefiliyor.

Haber: Deniz Çağlayan

Kamera: Bülent Ünal

ulusalkanal.com.tr