Özel üniversiteler, kitaptan çok reklama para harcadı

Yükseköğretim Kurulu’nun özel üniversitelere yönelik raporuna göre reklam harcaması için ayrılan para kütüphane bütçesinin üç katına ulaştı. Buna göre 2018-2019’da reklamlara yaklaşık 216 milyon lira, kütüphanelere ise 85 milyon harcandı.

Özel üniversiteler, kitaptan çok reklama para harcadı

Özel üniversiteler, kitaptan çok reklama para harcadı.

Yükseköğretim Kurulu, özel üniversitelere ait akademik, idari ve mali verilerin yer aldığı “Yükseköğretim Kurumları 2020” raporunu açıkladı. YÖK, 2018-2019 dönemi için 77 özel üniversitede yaptığı denetim sonucunu raporlaştırdı.

Rapor ile özel üniversitelerde reklama harcanan paranın neredeyse kitaba harcanandan 3 katı fazla olduğu belirlendi. 2018-2019’da toplam 85 milyon lira kitap harcaması yapıldı. Ku¨tu¨phane alanlarında yüzde 19, basılı kitap sayısında ise yüzde 7 oranında artıs¸ meydana geldiği de raporda yer aldı.

Özel üniversiteler, aynı yıl reklam ve tanıtıma ise yaklaşık 216 milyon lira harcadı. Bu rakamın kütüphaneye yapılan harcamaların ortalaması ile kıyaslandığında yaklaşık 3 katı olduğu ortaya çıktı.

Ayrıca 12 özel üniversitenin öz kaynaklı araştırma proje bütçesi yok. 7’sinin dış kaynaklı proje bütçeleri bulunuyor. 5’inin ise Ar-Ge için hiç harcama yapmadığı tespit edildi.

YÖK yetkilileri raporda üniversitelerden farklı programlarda kendi marka değerlerini oluşturmasınının beklendiğini vurguladı. “Üniversitelerimizden beklenen kendi marka değerleriyle standartları sağlamaları ve asgari kriterlerin çok üzerinde olanaklar sağlamalarıdır” ifadeleri kullanıldı.

77 vakıf yükseköğretim kurumunun 47'si İstanbul'da yer alıyor.

ulusal.com.tr

YÖK