3 günün 60 saati direksiyon başındaymış

İstanbul Kabataş'taki halk otobüsü kazasına ilişkin açıklama yapan Erguvan Şoförleri Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Başkanı Murat Özdemir, kazayı yapan şoförün son 72 saatin 60 saatinde direksiyon başında olduğunu söyledi.

3 günün 60 saati direksiyon başındaymış

İstanbul'da bir haftada şehir içi ulaşımını sağlayan otobüslerin karıştığı 4 ayrı kazada 4 kişi öldü, 4'ü ağır olmak üzere 48 kişi yaralandı. Kazaların ardından eleştiri oklarına hedef olan otobüs şoförlerine, Erguvan Şoförleri Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği sahip çıktı. Meslektaşlarına sahip çıkmak için sessizliklerini bozan dernek yönetecileri açıklamalarda bulundular.

Erguvan Şoförleri Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Başkanı ve aynı zamanda 25 yıldır halk otobüsü şoförlüğü yapan Murat Özdemir, son dönemde çok sayıda kazanın yaşanmasını araç bakımlarının yeterince yapılmamasına ve şoförlere yoğun mesai yaptırılmasına bağladı. Özdemir, otobüs şoförlerinin haklarını aramak ve şoförler arasında yardımlaşma ile dayanışmayı artırmak için arkadaşlarıyla birlikte 6 ay önce derneği kurduklarını söyledi.

1000'in üzerinde üyesi olan dernek adına kazalardan önce yetkilileri defalarca uyardıklarının altını çizen Özdemir, "Günlerce direksiyondan inmeyen şoför arkadaşlarımız var. Biz yetkilileri aylar öncesinden uyardık çünkü bu kazalar adeta 'geliyorum' diyordu ve geldi. Keşke kimsenin burnu kanamadan bir çözüm bulsalardı" diye konuştu.

O SÜRÜCÜ 72 SAATİN 60 SAATİNİ DİREKSİYON BAŞINDA GEÇİRMİŞ

Geçtiğimiz cuma günü Kabataş'ta 2'si ağır 13 kişinin yaralandığı kazaya sebebiyet veren İETT otobüsünün sürücüsü Eyüp Er ile telefonda görüştüğünü ifade eden Murat Özdemir, meslektaşının psikolojik tedavi gördüğünü söyledi. Kazaları yorgunluğa bağlayan Özdemir, kaza yapan sürücü Eyüp Er ile yaptığı görüşmeden şunları aktardı: "Dinlenmeden fazla mesai yapılması kazalara sebebiyet veriyor. Kabataş'taki kazadan sonra otobüs şoförü Eyüp Er ile telefonda görüştüm. Kaza yapan arkadaşımız son 72 saatin 60 saati direksiyon başında geçirdi. Dinlenmeden uzun süre çalıştı. Eğer dinlenmiş olsaydı tahmin ediyorum bu kaza bu sonuçlara ulaşmazdı. Kendisi psikolojik tedavi almaya başladı ve kendisi artık bu işi yapmayı düşünmüyor."

GASP EDİLEN HAKLARIMIZI GERİ İSTİYORUZ

Erguvan Şoförleri Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Başkan Yardımcısı Tahsin Domak ise çalışma koşullarının ağır olmasından şikayet etti. İETT'den emekli 34 yıllık otobüs şoförü olan Domak, meslektaşlarının haklarını tam olarak alamadıklarının iddia etti. Domak, "Şoförler haklarını alamıyorlar. Sigortaları eksik yatıyor, senelik izin yok. Bütün bunlar şoförler üzerinde stres oluşturuyor. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı'nda bir toplantımız oldu. Bu toplantıya İETT Genel Müdürlüğü'ne bağlı ulaşım daire başkanları ve İstanbul Otobüs A.Ş yetkilileri de bu toplantıya katıldı. Orada sıkıntılarımızı dile getirdik, onlar da teyit ettiler. Ancak herhangi bir sonuç alınamadı. Burada şoför arkadaşlarımızın hakları yeniliyor. Gasp edilen haklarımızı geri istiyoruz" diye konuştu.

ŞOFÖRLERE, "AÇIKLAMA YAPMAYIN" MESAJI GÖNDERİLDİ

Tahsin Domak, Kabataş'taki kazanın ertesi günü otobüslerindeki araç yol bilgisayarlarına "Sn. sürücü, basından gelen röportaj ve bilgi taleplerinde gerekli açıklamaların basın danışmanlığı tarafından yapılacağından dolayı bunun dışında açıklama yapılmaması rica olunur" yazılı mesajlar gönderildiğini sözlerine ekledi. Domak, mesaj ile şoförlere "Siz hiçbir şeye karışmayın. Sesinizi kesin. Biz gerekeni üstü açık ya da kapalı olsa da açıklayacağız" mesajı verilmeye çalışıldığını savundu.

İstanbul'da kent içinde ulaşım hizmeti İETT, İstanbul Otobüs İşletmeleri A.Ş ve Özel Halk Otobüsleri A.Ş tarafından veriliyor. 3 tip otobüs hizmetini İETT otobüleri sarı, İstanbul Otobüs İşletmeleri A.Ş'nin otobüsleri erguvan ve Özel Halk Otobüsleri de mavi renkten oluşuyor.

DHA

facia kaza kabataş dehşet