İhracatçı yüzünü Asya'ya çevirdi: Türkiye Avrasya ülkelerine kuru meyve gönderdi

Kovid-19 salgını Türk kuru meyvelerine olan ilgiyi artırdı. 2020'de Türkiye'den 1.4 milyar dolar ihracat yapıldı. Almanya 202 milyon dolar ile birinci sırayı alırken Çin'e yapılan kuru meyve ihracatı da yüzde 21 arttı.

İhracatçı yüzünü Asya'ya çevirdi: Türkiye Avrasya ülkelerine kuru meyve gönderdi

Küresel salgın sağlıklı gıdaya yönelişi arttırdı, Çin'e kuru meyve ihracatı yüzde 21 arttı. İhracatta birinciliği ise Almanya aldı.

Türkiyeekonomisi ve dış ticaretinde önemli yere sahip olan kuru meyve sektöründe 2020 yılında 1,4 milyar dolarlık ihracat yapılı. 477 bin 150 ton kuru meyve 162 ülkeye ihraç edildi. İhracatta Avrupa Birliği ülkeleri ve Amerika Birleşik Devletleri ön plana çıktı.

İlk sırayı 202 milyon dolar ile Almanya aldı. 188 milyon dolar ile ikinci sırada yer alan İngiltere’yi 101 milyon dolarla İtalya takip etti. 93 milyon dolar ile Fransa en fazla ihracat yapılan dördüncü ülke olurken Amerika Birleşik Devletleri de 92 milyon dolar ile 5. sırada yer aldı.

Kuşak Yol Girişimi ile Türk kuru meyve ihracatçıları yüzünü Doğu Asya'ya çevirdi. Sektör temsilcileri Çin Halk Cumhuriyeti başta olmak üzere Güney Kore, Malezya, Endonezya, Hindistan, Singapur gibi dünya nüfusunun 3'te ikisinden fazlasını barındıran ekonomilere önem veriyor. Bu yönelimler sayesinde Türkiye’den Çin Halk Cumhuriyeti'ne 2020 yılında yapılan kuru meyve ihracatı yüzde 21 artarak 28 milyon dolara ulaştı.

Organik ürünler yönüyle oldukça zengin olan Türkiye'de kuru meyveler lokomotif özelliği taşıyor. Ayrıca, son yıllarda önem kazanan Vegan tüketim alışkanlığına uygunluğu ve sağlık gıda olması yönünden de kuru meyvelere ilgi ve talep her geçen gün artıyor.

Kuru Meyve Sektörü hızla gelişen ve gıda talebinin arttığı Doğu Asya ülkelerine yönelik özel çalışmalar yapmayı hedefliyor.

türkiye amerika endonezya hindistan çin ekonomi ticaret Güney Kore asya sektör malezya salgın halk Kuşak Yol Girişimi vegan