Akademisyenler: Evrim konusu okutulsun
Akademisyenler, yeni müfredatta ‘evrim’ konusunun yer almamasına ilişkin görüşlerini Milli Eğitim Bakanlığı’na raporla bildirdi. Evrimin müfredatta yer almadığı tek ülkenin Suudi Arabistan olduğu vurgulanan raporda, “Canlıların ortak kökeni ve evrim konusu ilköğretimin ilk aşamalarından itibaren müfredata girmeli” önerisi yapıldı.
Akademisyenler bir araya geldi, “Evrim konusu okutulsun” raporu hazırladı.
ODTÜ, Boğaziçi, Bilkent, Hacettepe ve Ankara üniversiteleri öğretim üyeleri ile Ekoloji ve Evrimsel Biyoloji, Moleküler Biyoloji, Biyologlar Dayanışma Dernekleri’ndeki akademisyenler, Milli Eğitim Bakanlığı’na bir rapor gönderdi.
Akademisyenler, yeni müfredatta ‘evrim’ konusunun yer almamasının hatalı karar olduğu görüşünde birleşti.
Hazırlanan raporda, evrimin müfredatta yer almadığı tek ülkenin Suudi Arabistan olduğu vurgulandı.
MEB Bakan Yardımcısı Orhan Erdem’e sunulan çalışmada, “Canlıların ortak kökeni ve evrim konusu ilköğretimin ilk aşamalarından itibaren müfredata girmeli.” İfadeleri kullanıldı.
Buna göre, İlköğretimde Fen ve Teknoloji dersinde öğrencilere evrimsel bir bakış açısının öğretilmesinin önemi vurgulandı.
Yapılan çalışmada evrim konusunun başka ülkelerde hangi kapsamda öğretildiği de açıklanıyor.
Bu bağlamda, Finlandiya’da Doğa ve Ekoloji eğitimi okul öncesi eğitimde başlıyor. Yedinci sınıftan itibaren evrim kuramı kapsamlı ve detaylı bir biçimde irdelenmeye başlanıyor.
Bir İslam Cumhuriyeti olan İran’da Ortaöğretim son sınıfta türleşme ve evrim, popülasyon genetiği, dinamikleri gibi başlıklar yer alıyor. Darwin’in evrim teorisine 11, genel olarak Evrim konusuna ise tam 60 sayfa ayrılıyor.
Akademisyenlerin hazırladığı kapsamlı Evrim raporuna, Milli Eğitim Bakanlığı’nın nasıl bir yanıt vereceği merak konusu.
ulusalkanal.com.tr