İstanbul Boğazı'nda yalıya çarpan gemi için flaş iddia! Valilik açıklamasını detayları
İstanbul Boğazı'nda bir geminin Hekimbaşı Salih Efendi yalısına çarpması sonrası önemli bir iddia ortaya atıldı. Kaza yapan gemide bulunan kılavuz kaptanın "Kaza nedeni makina arızası" dediği aktarıldı. İstanbul Valiliği, İstanbul Boğazı'ndaki gemi kazasında can kaybı ve deniz kirliliği olmadığını, olayın ana makinanın tamamen stop etmesi nedeniyle yaşandığını bildirdi. İşte valiliğin açıklamasının detayları
İstanbul Boğazı'nda bir gemi Hekimbaşı Salih Efendi yalısına çarptı. Yalıda büyük hasar meydana geldi.
Kılavuz Kaptanlar Derneği Genel Başkanı Muammer Aslantürk, CNN Türk canlı yayınında kazayla ilgili önemli açıklamalar yaptı.
Aslantürk, gemideki kılavuz kaptanla görüştüğü ve bilgi aldığını söyledi.
Kılavuz kaptanın kazanın nedenine dair "Makina arızası" dediği aktarıldı.
Kılavuz Kaptanlar Derneği Genel Başkanı Aslantürk her zaman bir gemide makina arızasının olabileceğini ifade etti.
VALİLİKTEN AÇIKLAMA
İstanbul Valiliği, İstanbul Boğazı'ndaki gemi kazasında can kaybı ve deniz kirliliği olmadığını, olayın ana makinanın tamamen stop etmesi nedeniyle yaşandığını bildirdi.
Valilik'ten yapılan açıklamada, saat 15.25'de Malta bayraklı "VITASPIRIT" isimli geminin, Rusya'dan Suudi Arabistan'a gitmek üzere İstanbul Boğazı'nda kuzey-güney yönünde ilerlerken Kanlıca önlerinde gemi makinasının tamamen stop etmesi nedeniyle hem ana makina hem de dümen çalışmadığı için hızla karaya doğru sürüklenirken acil olarak demir atıldığı, ancak karaya giden geminin 15.30'da Fatih Sultan Mehmet Köprüsü Anadolu Yakası'nda yalıya çarptığının tespit edildiği belirtildi.
Geminin, kılavuz kaptanla İstanbul Boğaz girişini yaptığı ifade edilen açıklamada, şunlar kaydedildi:
"Gemi boyu 225 metre olup 62.623 ton arpa yükü bulunmaktadır. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü'ne ait gemiler ivedi olarak yerine İstanbul Gemi Hizmetleri merkezimizce gönderilmiştir. Nene Hatun Kurtarma Gemisi, Kurtarma-3, Kurtarma-6, Kurtarma-7, Kurtarma-8 römorkörleri ile Kıyı Emniyeti-1 ve Kıyem-1 hızlı tahsiliye botları ve Fener 1 botu ile balık adam ekibi ile kara tahsiliye ekibi ivedi olarak olay yerine intikal etmiştir. Boğaz trafiği çift yönlü olarak askıya alınmıştır.
Kazazede geminin demir alması sonrasında çapasının deniz dibi kablosuna takılı olduğu tespit edilmiş, kablodan kurtarma operasyonuna müteakiben römorkörler vasıtasıyla emniyetli bir şekilde Ahırkapı Demir yerine sevki sağlanmaktadır. Olayda can kaybı ve deniz kirliliği olmamıştır. Olay ana makinanın tamamen stop etmesi nedeniyle yaşanmıştır."
ulusal.com.tr