Dünya genelinde internet sisteminde problem! Havalimanlarında sorun yaşanıyor: THY'den de son dakika açıklaması geldi
Dünya genelindeki bilgisayar yazılım sistemlerinde büyük çaplı sorun yaşanıyor. Birçok sektörde yaşanan sorun nedeniyle işlemler durduruldu. Berlin Havalimanı'nda uçuşlar askıya alındı, İngiltere'de hastane randevu sistemi kilitlendi. Türk Hava Yolları'ndan da sorunla ilgili açıklama geldi.
Bugün sabah saatlerinden itibaren dünya genelindeki bilgisayar yazılım sistemlerinde büyük sorunlar yaşandığı bildirildi. Yazılım sistemlerinde yaşanan kritik sorunlar sebebiyle birçok sektörde işlemler durdu.
İnternet sistemindeki küresel problem pek çok alanı ciddi bir şekilde etkilemeye devam ediyor. Dünya genelindeki çoğu bankacılık, havayolları ve hastane işlemlerinde aksamalar yaşanıyor.
Berlin Havalimanı da yaşanan sorunlardan etkilenen yerlerden oldu. Havalimanı'nda işlemler dururken uçuşlar da geçici süreyle askıya alındı. Avusturya ve Birleşik Krallık'taki birçok işletme de çalışmalarını durdurdu.
Şirketlerin ve bankaların kitlesel bir kesintiden etkilendiği, bunun da uçuşların iptal edilmesine yol açtığı bildirildi.
İngiltere'de de yaşanan internet sorunları sebebiyle hastane randevu sistemi kilitlendi.
THY'NİN İŞLEMLERİNDE DE AKSAMA YAŞANIYOR
Türk Hava Yolları (THY) da bilgi sistemlerindeki arıza nedeniyle biletleme ve rezervasyon sistemlerinde sorun meydana geldiğini bildirdi.
THY Basın Müşaviri Yahya Üstün, sosyal medyadan yaptığı açıklamada, bilgi sistemlerinde yaşanan sorunlar nedeniyle biletleme ve rezervasyon işlemlerinde aksamalar yaşandığını belirtti.
Sorunun giderilmesi ve yolcuların mağdur olmaması adına gerekli çalışmaların yapıldığına dikkati çeken Yahya Üstün, konuya ilişkin en kısa sürede bilgi vereceklerini kaydetti.
Yahya Üstün, yaptığı ikinci açıklamada, "Değerli yolcularımız, dünyada havacılık da dahil farklı sektörden birçok şirketi etkileyen yazılım kaynaklı bir problem yaşandığı tespit edilmiştir. Kısmi olarak etkilenen operasyonlarımızdaki bu sorunun giderilmesi için gerekli aksiyonlar alınmaktadır. Operasyonlarımız kademeli olarak normal seyrine dönmektedir. Yaşanan aksaklıktan dolayı siz değerli misafirlerimizden özür dileriz." ifadelerini kullandı.
Değerli yolcularımız,
— Yahya ÜSTÜN (@yhyustun) July 19, 2024
Dünyada havacılık da dahil farklı sektörden birçok şirketi etkileyen yazılım kaynaklı bir problem yaşandığı tespit edilmiştir. Kısmi olarak etkilenen operasyonlarımızdaki bu sorunun giderilmesi için gerekli aksiyonlar alınmaktadır. Operasyonlarımız kademeli…
TÜRKİYE'DE DE BİRÇOK FİRMA ETKİLENDİ
Dünya genelinde yaşanan aksaklık, Türkiye’de de birçok firmayı etkiledi. Dünya genelinde firmalar, internet kullanımı sırasında mavi ekran hatasıyla karşı karşıya kaldı. Türkiye’de de havacılık ve bankacılık sektörleri aynı sorunu yaşadı.
Sorunun siber güvenlik alanında uzmanlaşmış olan ve Türkiye’de de birçok şirket ve kurumun hizmet aldığı CrowdStrike adlı firmanın dün gerçekleştirdiği bir güncelleme ile ortaya çıktığı tahmin ediliyor. 2011 yılında kurulan şirket, bulut tabanlı çözümleri ve yapay zeka destekli teknolojileri kullanarak, kurumların siber tehditlere karşı korunmasını sağlamayı amaçlıyor. CrowdStrike, saldırıları gerçek zamanlı olarak tespit edip önlemeye odaklanarak, siber saldırılarla ilgili geniş bir tehdit istihbaratı sunuyor. Endpoint koruma, yönetilen tehdit avcılığı ve olay müdahalesi gibi hizmetler sunan şirket, dünya çapında birçok büyük kuruluş tarafından tercih ediliyor.
Bilgi Teknolojileri Kurumu (BTK) ve Ulusal Siber Olaylara Müdahale Merkezi (USOM), yaşanan sorunların kaynağının tespiti ve giderilmesi için çalışma başlattı.
KÜRESEL ÇAPTA PROBLEMLER MEYDANA GELDİ
Yazılım sistemindeki küresel sıkıntı nedeniyle Avustralya'daki Melbourne Havalimanında check-in işlemleri yapılamıyor.
Amsterdam'ın Schiphol Havalimanında da gecikmeler yaşandığı bildirildi. Japonya'nın Narita Havalimanı tarafından yapılan açıklamada, JetStar, Jeju Air, Qantas, HK Express ve Spring Japan Havayolu şirketlerinin sistemlerinde sorunlar yaşandığı açıklandı.
Hindistan'da ise Delhi Havaalanında bazı hizmetlerin geçici olarak etkilendiği bildirildi. Berlin Brandenburg Havalimanından yapılan açıklamada, teknik sorun nedeniyle işlemlerde gecikmeler yaşandığı aktarıldı. İspanya'da da tüm havalimanlarının teknik sorundan etkilendiği ifade edildi.
KESİNTİLER MICROSOFT KAYNAKLI MI?
ABD'li teknoloji devi Microsoft'un 365 uygulamalarında dünya genelinde yaşanan arıza nedeniyle birçok sektörde aksamalar yaşanıyor. Microsoft firması bazı hizmetlerinde kesintiler yaşandığını kabul etti. Ancak kesintinin nedeni açıklanmadı.
ABD, İngiltere, İrlanda, Avustralya, Yeni Zelanda, Hindistan ve Japonya gibi bir çok ülkede sorunlar yaşandığı bildiriliyor. Sydney ve Berlin havalimanlarında uçuşlar durduruldu. ABD'deki üç büyük havayolu şirketi United, Delta ve American Airlines uçuşlarını durdurdu.
Londra borsasında işlemlerde sorunlar yaşandığı ve ülkenin önemli televizyonlarından Sky News da yayınlarında sıkıntılar olduğu bildirildi. İngiltere’nin en büyük demiryolu operatörünün geniş çaplı IT sorunları nedeniyle iptaller konusunda uyarılarda bulunuldu.
İsrail Merkez Bankası, CrowdStrike sorununun bankaları etkilediğini açıkladı.
Hint havayolu şirketi SpiceJet, online hizmetler, rezervasyon ve check-in dahil olmak üzere teknik sorunlar yaşadığını bildirdi. Hong Kong Havalimanı, havayollarının manuel check-in prosedürlerine geçtiğini açıkladı.
Kaynak: İhlas Haber Ajansı