Türkiye’de e-ticaretin hacmi ilk yarıda yüzde 116 arttı

Salgının etkisiyle artan e-ticaretle alışveriş yöntemi giderek yaygınlaştı. Ticaret Bakanlığı'nın verilerine göre, Türkiye'nin e-ticaret hacmi bu yılın ocak-haziran döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 116 artışla 348 milyar liraya ulaştı.

Ticaret Bakanlığı, bu yılın 6 aylık dönemine ilişkin elektronik ticaret istatistikleri raporunu yayımladı.

Türkiye'nin e-ticaret hacmi bu yılın ocak-haziran döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 116 artışla 348 milyar liraya ulaştı.

Bu yılın ilk yarısında siparişler yüzde 38 artışla 1 milyar 654 milyondan 2 milyar 294 milyon adede yükseldi.

Türkiye'de kişi başına düşen e-ticaret harcaması, yılın ilk yarısında 18-70 yaş nüfusa oranlandığında 4 bin 964 lira oldu.

E- ticarette kişi başına düşen en fazla harcaması ise İstanbul'da görüldü. Miktar ise 9 bin 857 lira oldu. İstanbul'u 6 bin 64 lira ile Ankara ve 5 bin 230 lira ile İzmir izledi.

Ödeme yöntemlerine göre, e-ticaret hacminin yüzde 32'sini 113 milyar lira ile havale/EFT ödemeleri, yüzde 2'sini 7,7 milyar lira ile kapıda ödeme, yüzde 66'sını 228 milyar lira ile kartlı işlemler oluşturdu.

Türkiye'de hem ETBİS'e kayıtlı olup hem de pazar yerlerinde e-ticaret faaliyetinde bulunan 488 bin 706 işletme bulunuyor.

Sektör bazında e-ticaret hacmi değerlendirildiğinde en fazla harcama 43,7 milyar lira ile beyaz eşya ve küçük ev aletlerinde yapıldı. Bunu sırasıyla hava yolları, ayakkabı ve aksesuar, elektronik sektörü oldu. Bu sektörleri gıda ve süpermarket, seyahat taşımacılık ve depolama, yemek ve konaklama sektörleri izledi.

Elektronik ticaret aracı hizmet sağlayıcılar üzerinden alışveriş yapanların yüzde 52'sini kadınlar, yüzde 48'ini erkekler oluşturdu.

e-ticarette ortalama sepet tutarı 152 lira olarak belirlendi.

elektronik ticaret ticaret bakanlığı alışveriş