Başvuranlar kira yardımı alacak! Kira yardımı için başvuru nasıl yapılır? Kira yardımına kimler başvurabilir?
Ekonomik kriz derinleştikçe vatandaşlar ihtiyaçlarını karşılamak için devletin verdiği sosyal yardımları araştırmaya başladı. Kiralardaki yüksek artıştan sonra kira yardımı için nasıl başvuru yapılacağı merak konusu oldu. Kimler kira yardımına başvurabilir?
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı kira yardımı yapılacağını duyurdu. Kira yardımı için nereye başvuru yapılır?
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, ihtiyaç sahibi dar gelirli yurttaşlara, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları aracılığı ile kira yardımı yapıyor. Peki, Kaymakamlık kira yardımı nasıl alınır? Kira yardımı başvurusu nasıl yapılır? Kira yardımı başvurusu nereye yapılır? İşte bu soruların yanıtları...
Kira yardımı, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına bağlı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları aracılığı ile veriliyor. Kaymakamlık kira desteğinden yalnızca belirli koşulları taşıyan yurttaşlar faydalanabiliyor. Kaymakamlık kira yardımı başvurusu yapıldıktan sonra Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları tarafından bir yetkili ihtiyaç durumunun tespiti için başvuru yapan yurttaşın evine gidip inceleme yapıyor.
KİRA YARDIMI BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
Kira yardımı almak isteyen yurttaşların, ikametgahlarının bulunduğu ildeki Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarına başvuru yapmaları gerekiyor.
Yurttaşlar; burada hane kayıt formu doldurmak suretiyle kira yardımı dışında gıda ve erzak yardımı, kömür ve odun yardımı, giysi yardımı, elektrik yardımı gibi diğer sosyal yardımlara da başvuruda bulunabiliyor.
Başvuruların bizzat vakıflara gidilerek yapılması gerekiyor. Yani e-Devlet üzerinden ya da farklı bir internet platformu kullanılmak suretiyle kaymakamlık kira yardımına başvuru yapılamıyor.
Kira yardımı başvuru formunda ihtiyaç sahibi olan yurttaşlara aylık kazançlarına ve giderlerine dair bazı sorular soruluyor.
HANGİ BELGELER GEREKİYOR?
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarına kira yardımı almak için başvuran kişilerin daha önce de bahsettiğimiz gibi hane kayıt formu doldurmaları gerekiyor.
İlk kez vakfa kaydolan kişilerden birtakım belgeler talep ediliyor. Yurttaşların teslim ettikleri belgelerle muhtaç olduklarını ispatlamaları gerekiyor. Kira yardımı başvurusu için talep edilen belgeler ise şu şekilde:
- Nüfus cüzdanının aslı ve fotokopisi
- Aileye ait vukuatlı nüfus kayıt örneği
- İkametgah belgesi
- SGK’dan alınması gereken gelir testi belgesi
- Muhtarlıktan alınabilen fakirlik belgesi
- Mal beyanına dair belgeler
- Kira sözleşmesi örneği
KİMLER FAYDALANABİLİR?
Kaymakamlık kira yardımı almak için şu şartları sağlamak gerekiyor:
- İşsiz ve geliri olmayan vatandaşlar
- Muhtaçlık sınırının altında yaşayan dar gelirli ve yoksul yurttaşlar
- Kimsesiz ve sahipsiz yurttaşlar
- Afetzedeler
- Geliri olmayan ve eşinden ayrılmış kadınlar
- Muhtaç asker, şehit ve gazi yakınları
- Engelli yurttaşlar
- Kronik hastalığı yüzünden çalışamayan vatandaşlar
Muhtaç ya da yoksul olmalarına rağmen üzerlerine kayıtlı değerli menkulü ya da gayrimenkulü olanlar, kira yardımından ya da diğer sosyal yardımlardan yararlanamıyorlar.