Yeni müfredatta neler var? İşte 9 maddede Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin ana başlıkları
Yeni eğitim müfredatının nasıl olacağı çok merak ediliyor. Bakan Tekin'in onayladığı müfredatta neler var? 9 maddede yeni eğitim müfredatının ana başlıklarını sizler için derledik.
Bir süredir tartışılan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hayata geçiyor. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Talim ve Terbiye Kurulu'nun onayından geçen yeni müfredatı onayladı. Milli Maarif Modeli'nin tüm ayrıntıları https://mufredat.meb.gov.tr/ adresinde ziyarete açıldı.
Peki yeni müfredatla eğitimde neler değişecek? İşte 9 başlıkta yeni eğitim müfredatının ana başlıkları.
ÖĞRENME ÇIKTILARI ÇERÇEVESİ
• Alana ait bilgi kümeler
• Kavramsal beceriler
• Alan becerileri
ÖĞRENME YAŞANTILARI
• Öğrencilerin bütüncül gelişimleri için çeşitli öğrenme süreçlerini deneyimlemesi
• Becerilerin eğilimler ile desteklendiği öğrenme yaşantıları
• Yaşantı temelli öğrenme
• Bağlam temelli öğrenme
• Proje temelli öğrenme
• Sorgulamaya dayalı öğrenme
• İş birlikli öğrenme
FARKLILAŞTIRILMIŞ EĞİTİM
• Yarıştıran ve ayrıştıran değil bireysel farklılıklara duyarlı, nitelikli bir çeşitliliğin sağlanması
• Zenginleştirme
• Destekleme
PROGRAMLAR ARASI BİLEŞENLER
• Sosyal ilişkileri destekleyen ve insanı besleyen sosyal - duygusal öğrenme becerileri
• Ahlaki pusula olarak millî ve manevi değerlerimiz
• Öğretim programlarını zenginleştiren ve çeşitlendiren okuryazarlık becerileri
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
• Her türlü ölçme ve değerlendirme sürecinde problem çözmeye dayalı; durum, süreç ve sonuç temelli; çok boyutlu ölçme ve değerlendirme
• Süreç değerlendirme
• Öğretimsel değerlendirme
• Öğrenme kanıtları
ÖĞRETMEN YANSITMALARI
• Uygulayacının yorumlama, akıl yürütme, değerlendirme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak beceri geliştirme sürecine ilişkin yansıtmaları
• Gelecekteki uygulamaların iyileştirilmesi
BİLİM/TEKNOLOJİ/ÇEVRE
• Bilim ve teknolojinin yalnızca tüketicisi değil, aynı zamanda üreticisi ve yöneticisi olma
• Bilim/teknoloji/mühendislik/matematik
• Toplum
• Çevre
OKUL TEMELLİ PLANLAMA
• Öğretim programlarının uygulanmasında esneklik sağlanması
• Yerel ve bölgesel eğitim ihtiyaçlarının dikkate alınması
• Öğretmenlerin ihtiyaca yönelik iş birliğine dayalı karar verebilmesi
• Her ders özelinde ihtiyaca göre kullanılabilecek ders saatleri
PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER
• Öğrencilerin çok yönlü gelişimlerinin desteklenmesinde disiplinler üstü/ disiplinler ötesi yaklaşımların benimsendiği etkinlikler
• Sosyal sorumluluk programı
• Hayat boyu öğrenme ve kariyer deneyimleri