Türk Eğitim-Sen: "Sınavla kariyer belirlenmesine karşıyız"
Türk Eğitim-Sen, “Öğretmenlik Meslek Kanunu Neden ve Nasıl Olmalı?” temasıyla çalıştay düzenledi. Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan, sınavla kariyer belirlenemeyeceğini, hizmet yılının esas alınması gerektiğini belirtti.
Öğretmenlik meslek kanununu ele aldılar. Eksik yanları olduğunu belirttiler.
Türk Eğitim-Sen, “Öğretmenlik Meslek Kanunu Neden ve Nasıl Olmalı?” temasıyla çalıştay düzenledi. Çalıştayda eğitim sisteminin bütün kademelerini temsil eden 81 ilden alanında uzman eğitimcileri, komisyon çalışmalarında bulunmak üzere bir araya geldi. Çalıştaya Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Sadri Şensoy da katıldı.
”HİZMET YILI ESAS ALINMALIDIR”
Türk-Eğitim Sen Genel Başkanı Talip Geylan, öğretmenlik meslek kanunundaki hatalı yanların düzeltilmesi için yargıya başvurduklarını söyledi. Kariyer basamakları sınavının 19 Kasım’da yapıldığını hatırlatan Geylan, uzman ve başöğretmenlik sınavıyla kariyer belirlenmesinin yanlış olduğunu kaydetti:
- Biz kariyer düzenlemesinin ilk gündeme geldiği 2005 yılından beri öğretmenlerin kariyerleri belirlenirken esas alınması gereken kriterin, deneyim, tecrübe, hizmet yılı olduğunu dile getirdik. Sınavla kariyer belirlenmesine karşıyız. Öğretmenlik sadece bilme değil, bildiğini aktarma mesleğidir. Oysa sınav sadece bilgiyi ölçer. Dolayısıyla kariyer planlamasında hizmet yılı esas alınmalıdır.
”PROJE OKULLAR DAHİL EDİLSİN”
Geylan, Öğretmenlik Meslek Kanunu’nda öğretmenlerin tabi olduğu süreç ve mevzuatın yer alması gerektiğini bildirdi. Geylan, öğretmenlik meslek kanununda yönetici atama sürecine yer verilmemesinin doğru olmadığını belirtti, proje okullarındaki keyfi atamaları da eleştirdi:
- Proje okulları sınavla öğrenci alan okullardır ama biz ülkemizin geleceğini inşa edecek, akademik başarısı en yüksek olan nitelikli öğrencilerimizin olduğu bu okullarımıza yönetici ataması yaparken objektif kriter koyamıyoruz. Bu okulların yönetici atama sürecine dahil edilmesini istiyoruz.