Öğretmenlik Meslek Kanunu teklifinde 22 madde Meclis'ten geçti
Öğretmenlik Meslek Kanunu teklifinde16 madde daha kabul edilerek toplam 22 madde Meclis'ten geçti. Eğitimcilerin gözü Meclis'te yapılan görüşmelerde. Uzmanlar beklentinin karşılanmadığını ifade ederken bazı maddelerin yüzeysel kaldığını da vurguladı.
Öğretmenlik Meslek Kanunu teklifi görüşmelerinde 16 madde daha Meclis’ten geçti. Eğitim sektörünün gözü kulağı yapılan görüşmelerden çıkacak sonuçta.
Kabul edilenler arasında öğretmenliğin özel bir ihtisas gerektiren meslek olarak tanımlanması, Milli Eğitim Akademisi kurulması maddeleri de yer alıyor. Toplam 22 madde içerisinde yapılan değişikliğe göre öğretmen atama sürecinin bir parçası haline getirilen Milli Eğitim Akademisi’nde öğretmenlere verilecek maaş 16 bin 930 liradan, 21 bin 160 liraya yükseldi.
Haftaya salı günü görüşmeleri devam edecek kanun teklifinin geriye kalan maddeleri içinde eğitimde şiddet ve başöğretmenliğe yönelik düzenlemeler yer alıyor.
EĞİTİM ALANINDAN TEPKİLER YÜKSELİYOR
Kanun teklifinin gündeme gelmesiyle en tartışmalı konulardan biri Milli Eğitim Akademisi oldu. Türk Eğitim-Sen Genel Sekreteri Haydar Urfalı, akademinin atama sürecinde değil mesleğe başladıktan sonra faydalı olabileceğini vurguladı.
- Öğretmenlik mesleği kanun teklifi toplam 42 maddeden oluşuyor. 22 maddesinin görüşülmeli görüşmeleri tamamlandı ve kabul edildi. Tabi toplumsal ve mesleki beklentilere %100 cevap veren bir kanun teklifi olduğunu asla söyleyemeyiz.
- Öğretmenlerin hak ödev ve sorumlulukları maddesinde bir değişiklik olduğunu görüyoruz. 1739 sayılı Milli Eğitim Temel kanununda Türk milli eğitiminin temel amaçlarında ifade edilen bir kalıp ifadenin buraya da öğretmenin ödev ve sorumlulukları arasına alındığını görüyoruz. Bunu da memnuniyet verici olarak değerlendirebiliriz.
- Özel sektörde görev yapan özel sektörde sektördeki eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerimizle ilgili çok bir düzenlemenin olmadığını görüyoruz. Sadece şiddetle ilgili konuda onları da kapsayacak şekilde bir düzenleme yapıldığını görüyoruz. Biz isterdik ki Öğretmenlik mesleğini disiplin mevzuatı da burada yer alsın.
- Göreve atanmış olan öğretmenlerin devlet memurlarının biliyorsunuz. Bir adaylık süreçleri olur. Bu aşamada hazırlık eğitimleri verelim tamamları eğitimler verilir. Bu şekilde tasarlanmış bir Milli Eğitim Akademisi gerçekten faydalı olabilirdi. Bu nedenle öğretmen yetiştirme sürecinin bir parçası olarak düşünülmesini, tasarlanmasını doğru bulmuyoruz.