Türkiye'nin en çok satılan otomobiliyle ilgili yeni karar
2000 yılından beri aralıksız bir şekilde ürettiği ve toplam üretiminin yüzde 35'ini oluşturan Doblo modelini Stellantis'in İspanya'daki Vigo tesisine kaptıran Tofaş için hayati öneme sahip bir açıklama geldi. Fiat CEO'su Olivier François, otomobilin yeni neslinde bir karar aldıklarını duyurdu.
Fiat Chrysler (FCA) ve PSA'nın 2021'de birleşerek Stellantis'i kurması sonrası, Fiat marka otomobillerin üretimini yapan Bursa'daki Tofaş fabrikasının geleceği merak konusu haline gelmişti.
Öyle ki, Bursa'daki fabrikada 20 yıldır üretilen Fiat Doblo'nun üretiminin, Stellantis'in aynı segmentteki diğer araçlarının üretildiği İspanya'ya kaydırılması sonrasında ise, bu merak yerini çeşitli spekülasyonlara bırakmıştı.
2000 yılından beri 2 milyondan fazla Doblo üreten Tofaş, geçtiğimiz yıl da toplam üretiminin yüzde 35'ine yakınını Doblo'ya ayırmıştı.
Fakat, Haziran 2022'de Doblo'nun artık İspanya'da üretileceğinin duyurulmasına rağmen, aradan geçen 7 ayda bu modelin yerine Tofaş'a nasıl bir görev verileceğinin halen açıklanmaması, bu konuyu Türk otomotiv sanayisinin gündemine getirdi. Tofaş fabrikasının gelecekte nasıl bir görev üstleneceği gizemini korurken, Fiat CEO'su Olivier François'den dikkat çeken bir açıklama geldi.
"SUV BENZERİ OLACAK"
François, Tofaş'ın ürettiği ve Türkiye'de Egea, Avrupa'da ise Tipo ismi ile satılan otomobilin yeni neslinde bir crossovera dönüşeceğini söyledi.
François, "C segment hatchback modelimizin yeni neslini 2025'te göreceksiniz. Tipo'yu (Egea) yenilememiz gerekiyor. Artık tüm üreticilerin yaptığı gibi, otomobilimiz geleneksel segmentasyonları aşacak. Yani biraz SUV benzeri olacak, ama yenilikçi bir şekilde" ifadelerini kullandı.
Yeni Egea'nın sadece elektrikli olarak satışa sunulması ihtimali de değerlendiren François, bu konuda esnek olabileceklerinin sinyalini ise, "Piyasayı takip etmek ve müşterileri dinlemek zorundayız. Fakat, batarya maliyetleri istediğimiz kadar hızlı düşmüyor" sözleri ile verdi.