Togg'dan sonra ikinci yerli otomobil!
Yerli otomobil Togg heyecanı sürerken, Bursa İnegöl'de altı sanayicinin bir araya gelerek oluşturduğu elektrikli otomobil projesi "Amperino" 2025 yılında seri üretime geçecek. 3 kişilik ilk elektrikli mikro otomobil olarak adlandırılan tasarım 150 kilometre yol gidebilecek.
Otomotiv sektöründe yerli üretimin sayısı artıyor. Togg'dan sonra şimdi de "Amperino" marka elektrik otomobil için İnegöl'de tesis kuruluyor. Ayrıca Amperino elektrikli aracın sipariş alacağı tarih de belli oldu.
İnegöl'de faaliyet gösteren Saloni Mobilya, Erhun Mobilya Ekipmanları, Yol Mobilya, Lenova Mobilya, Orimak Makina ve İyon Mekatronik güçlerini birleştirerek geçtiğimiz yıl kamuoyuna elektrikli araç projesi Amperino'yu duyurmuştu.
SERİ ÜRETİMİ 2025'TE
2023 yılı sonunda aracın ilk prototipi çıkarılıp, tip testi alındıktan sonra 3 kişilik aracın seri üretimine 2025 yılında başlanacak. Şehir içi kullanıma uygun olacak Amperino'nun Yönetim Kurulu Başkanı Yakup Canseven, projenin nasıl ortaya çıktığını, gelişimini ve hedeflerini anlattı.
2019 yılında şehir içi elektrikli otomobil üretme kararı alıp bunu kamuoyuna duyurduklarını belirten Yakup Canseven, şunları söyledi:
- Bunu yaptığımızda inanın bir mühendisimiz bile yoktu. Tek teknik kişi matematik mühendisi olarak bendim. Erhun bünyesinde mühendislerimiz var ama elektrikli araç ve otomotiv alanında uzman bir teknik ekibimiz yoktu.
- Projeyi, Saloni ve Erhun'un üretim ve ticari başarısından dolayı bizlere güvenlerinin tam olduğunu bildiğimiz bu arkadaşlarımıza anlattık. Bu güvenle arkadaşlarımız bize inandılar ve projeye ortak oldular.
- Gerçek Zamanlı İletişim Sistemi (GİS) Türkiye'de ilk defa Amperino mühendisleri tarafından geliştirildi ve aracımızda kullanılacak. L6-L7 sınıfındaki elektrikli araçlarda kullanılacak hub motor Türkiye'de ilk defa üretildi.
- Biz teknolojilerini geliştirdik ve İstanbul'da savunma sanayine hizmet veren, motor üreten Femsan firmasıyla paylaşıp motoru geliştirdik. Motorun Ar-Ge'si ve üretimi tamamlandı, şu an ikinci versiyon şasemizde o motoru denemiş olacağız.
150 KM YOL GİDECEK, PARK SORUNU OLMAYACAK
L7 sınıfı olarak bilinen elektrikli araçların en üst sınıfı ve şu an hâlihazırda kullanılan M sınıfı binek araçların bir alt sınıfı olan Amperino'nun A2 ehliyeti ile 16 yaşında gençlerin de kullanabileceği bir segment olduğunu anlatan Canseven, şöyle konuştu:
- 90 km maksimum hıza ve 150 km menzile sahip olacak olan aracımız, otoyola çıkabiliyor. Trim tasarımı sektörde 23 yıl tecrübesi olan Sedat Öztürk tarafından yapıldı. Yazılımı ise tamamen Amperino firmasının Bilişim Vadisi ve İnegöl ofisinde geliştirilmekte.
- Üç kişilik araç konsepti rakiplerine kıyasla daha geniş bir kitleye hitap etmekte. Biz şu an iki kişilik bir aracın içine, yani o hacmin içine ince mühendislik hesaplarıyla üçüncü kişiyi sığdırıp, bir kişilik yer daha kazandırdık.
YENİ TASARIMI BELLİ OLDU
Şehir içi kısa mesafelerde kullanılmak üzere geliştirilen elektrikli otomobil Amperino tarafından yeni bir araç tasarımı yapıldı. 3 kişilik ilk elektrikli mikro otomobil olarak adlandırılan tasarım Yönetim Kurulu Başkanı Yakup Canseven tarafından paylaşıldı. Ayrıca Amperino'nun öne çıkan özellikleri şu şekilde belirtildi:
3 kişilik seyahat imkanı, 150 kilometre menzil, 90 kilometre ile sınıfının en hızlısı. Bio-fiber gövde, İlk milli "hub" motoru, İlk milli iklimlendirilmiş batarya, ilk gerçek zamanlı iletişim sistemi (GİS) bulunuyor.
Kaynak: TGRThaber.com.tr