Evlilik programları RTÜK denetiminden Youtube'la kaçtı

Tepkiler üzerine televizyon kanallarından kaldırılan evlilik programları, Youtube üzerinden tekrar yayına başladı. Uzmanlar, 'mahremiyetin ifşasına karşı ilginin ciddi boyutlara ulaştığını belirtiyor.

Tepkiler üzerine kaldırılan “evlilik programları”, 5 yıl aradan sonra yeniden hayatımıza girdi.

Türkiye'nin gündemine sokulmaya çalışılan “evlilik programları” milyonlara, hiçbir denetim olmadan izletiliyor. Amacın “evlilik” olduğu söyleniyor ancak evlenecek adaylar “yarışmacı”. Her hafta seçilen birinciye 15 bin TL veriliyor. Toplumun temeli olan “aile”nin değeri, “para” ile ölçülebilir kılınmak isteniyor.

Çarpık ve saygısız ilişkiler, jargonlu abartılı erkekler ve hemen hemen hepsi estetikli, bol makyajlı kadınlar... Sistemin bize dayatmak istediği ne varsa hepsi bu programlarda…

Kadın adaylar farklı kıyafetlerle podyum yürüyüşü yapıyor, erkek adaylar tarafından kıyafetleri yorumlanıyor oylanıyor. Bölümler kavga, gürültü ile devam ediyor... Aile travmalarının anlatılması, ağlamalar, her bölüm seyirciye dayatılıyor.

 “TOPLUM KRİMİNAL PROGRAMLARDAN KAÇIŞ ARIYOR”

Peki, evlilik kurumunu tüketim nesnesi haline getiren bu programlar neden bu denli çok izleniyor? İnönü Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı Prof. Dr. Vehbi Bayhan, televizyonlardan gün boyunca dayatılan kriminal programlardan sıkılan toplumun kaçış yolu aradığını belirtiyor:

Evlilik programının YouTube izlenme rekoru kırmasının bir nedeni TV'deki kriminal programlardan sıkılan ve paranoid olan toplumun daha hafif programa kaçışı olarak yorumlanabilir. Bir diğer nedeni insanların mahremiyetinin ifşasına karşı ilgi. Artık günümüzde mahremiyetin yok olmasını yaşıyoruz. Sosyal medyada zaten kendimizi sürekli teşhir ediyoruz. Bir taraftan teşhircilik, diğer taraftan röntgencilik yapıyoruz. Sosyolojideki son teorilerden Gözetim Toplumunu sosyal medyada deneyimliyoruz.

Prof. Dr. Bayhan, içeriklerdeki olayların izleyen tarafından normalleşmeye başladığına dikkat çekiyor.

SUGİAD' dan Ulusal Kanal'a ödül Medya Sema Aydemir: "Eski Survivor'ı arayan çok olur" Medya Ulusal Radyo'ya bir ödül daha Medya CHP medyası 'Atatürk'e kayıtsız kaldı! Gündem Aile Bakanı gazetecilerle buluştu Medya Ulusal Kanal'ın yeni GYY'si belli oldu Medya Aydınlık Gazetesi 102 yaşında Medya Ulusal Radyo 5 yaşında Medya Cumhurbaşkanlığı seçimi dünyada böyle yankılandı Medya Çizgi filmde LGBT propagandası Medya Dünya basını Türkiye'deki seçimlere odaklandı Medya Ulusal Radyo'ya bir ödül daha Medya