Sahte indirim denetimleri sanal ortama taşınıyor
Ticaret Bakanlığı, e-ticarette sahte indirim denetimlerine başlıyor. Bakanlık ekipleri ‘Dev, müthiş, şahane, efsane’ gibi ifadelerle indirim yapıldığı iddia edilen ürünler üzerinde fiyat araştırması yapacak. Fiyatında önce artış sonra indirim yapıldığı tespit edilen ürünler hakkında resen inceleme başlatılacak.
Haber: İnci Erdoğan
Sahte indirim denetimleri sanal ortama taşınıyor.
Yılın son günleri yaklaşırken e-ticaret şirketleri stoklarını eritmek adına indirim yarışına girdi. Ticaret Bakanlığı da e-ticaretteki gerçek ve sahte indirimleri birbirinden ayırt etmek için harekete geçti.
Ticaret Bakanlığı E-Ticaret şirketlerini sıkı takibe aldı. Bakanlık müfettişlerinden özel bir ekip kuruldu. Ekipler "dev, müthiş, şahane, efsane" gibi ifadelerle indirim yapıldığı iddia edilen ürünler üzerinde fiyat araştırması yapacak.
Buna göre, indirim oranı belirlenirken, ürünün son 30 gün içindeki en düşük fiyatını esas alınacak. Fiyatında önce artış sonra indirim yapıldığı tespit edilen ürünler hakkında resen inceleme başlatılacak.
Denetimlerle satıcı firmanın fiyat oyunu yaparak etiketi yükseltip, ardından yüksek oranlı indirim yapmasına izin verilmeyecek.
Bakanlık bu süreçte, bakanlık bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Kurulu'nu da etkin şekilde kullanacak.
Reklam Kurulu, kendisine yapılan indirim şikayetlerini inceleyerek, yaptığı denetimler sonucunda şirketlere reklam yasağı ve idari para cezası uygulayacak.
Çalışmanın ayrıntıları ile ilgili geçtiğimiz günlerde TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'na bilgi veren Ticaret Bakanı Mehmet Muş, konunun yakından takip edildiğini vurgulamıştı.
Elektronik ticaret siteleri başta olmak üzere indirimli satış kampanyası düzenleyen firmalar hakkında resen incelemeler yapıldığını belirten Bakan Muş, gerçekçi olmayan indirimlere gerekli idari yaptırımlar uygulandığını belirtmişti.