İzmir'de büyük grev öncesi son görüşme

İzmir’de toplu ulaşımının yüzde 43’ü karşılayan metro ve tramvayda 627 işçi sabah 05.00’te grev pankartını iş yerine asacak. Emekçiler İzmir Büyükşehir Belediyesi’nden belediye otobüs şoförüne verilen 196 liralık yevmiyeye eşit olmasını istiyor. Belediye ise 175 liradan bir kuruş yukarı çıkmıyor. Eşit işe eşit ücret vaadi veren Tunç Soyer sözünü tutmayınca işçiler için grevden başka seçenek kalmadı. Son dakikaya kadar umutlu olan Demiryol İş Sendikası yetkilileri ise “bu iş masada bitmez" diyor.

Abone ol

Haber: Özgür Doğu Saymaz

İzmir Metro ve Tramvayı’nda işçiler sabah 5’te trenlerin kontağını kapatacak. 627 emekçi haklarını CHP’li İzmir belediyesinden alamadığı için greve çıkacak.

Demiryol-İş Sendikası ile İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin görüşmeleri 184 gün sürdü. 69 maddenin 9’unda uzlaşılamadı. Bunların 6’sı ücret maddeleriydi.

Metro ve tramvay emekçileri günlük brüt 146 TL olan kök ücretlerinin yüzde 33 artmasını istiyor. Nedeni ise belediye otobüsü şoförünün aldığı 195 liralık günlük yevmiyeyi alabilmek. Yani işçi, CHP’li belediye başkanı Tunç Soyer’in eşit işe eşit ücret vaadini yerine getirmesini talep ediyor.

Aynı iş kolundaki sosyal haklarda da ciddi eşitsizlikler var. DİSK’e üye işçiye aylık 1.500 lira sosyal hak geliri veren İzmir Büyükşehir Belediyesi şu anda Türk-İş’e üye olan metro çalışanına 110 lira veriyor. Emekçiler bu rakamında eşitlenmesini istiyor. Belediye ise 230 lira teklifi veriyor.

Sabah saatlerine kadar süren pazarlıklar sonuçsuz kaldı. CHP’li belediye kök ücreti yüzde 20,5’in üzerine çıkarmadı. Sadece 230 lira olan sosyal haklar kalemine 175 lira daha eklendi.

Ulusal Kanal’a konuşan Demiryol-İş Sendikası İzmir Şube Başkanı Hamdullah Giral, “bu iş masada bitmez. Saat 05.00’e kadar bekleyeceğiz” dedi. CHP’li İstanbulAnkara, Eskişehir ve Adana Büyükşehir Belediyelerinde Demiryol-İş Sendikası’nın masada anlaştığını hatırlatan Giral, İzmir’de çözümsüzlüğün nedeninin 21 yıldır süren düşük ücret politikası olduğunu söyledi.

Metro, İzmir’de 21 yıldır hizmet veren önemli bir toplu ulaşım aracı. Günlük 300-350 bin yolcu taşıyor. Tramvay’daki günlük taşınan yolcu sayısı ise 100-150 bin arasında. 500 bin kişi anlaşma sağlanana kadar raylı sistemi kullanamayacak. Bu da zaten sorunlu olan İzmir şehir trafiğindeki krizi daha da derinleştirecek.

Grev kaçınılmaz noktaya gelince İzmir Büyükşehir Belediyesi acil eylem planı hazırladı. Alternatifsiz olan Metro güzergahlarına 14 yeni otobüs hattı ekledi. Bu hatların Halkapınar-Konak-Narlıdere, İnönü Bulvarı-Üçyol, Buca-Bozyaka-Gaziemir-Bornova, Çiğli-Karşıyaka güzergâhları olduğu açıklandı.

Merkez Bankasının faiz kararı sonrası dolar, altın ne kadar oldu? Ekonomi LPG otogaza bir zam daha Ekonomi Bütçeden vergi ve ceza zamları çıktı Ekonomi Kuraklık inciri vurdu fiyat yükseldi Ekonomi