Vatandaş salgında e-ticarete yöneldi
Salgın döneminde tüketici daha çok internet üzerinden alışverişe yöneldi. Bu da e-ticaret verilerini yüzde 66 arttırdı. 2020 yılında en fazla alışveriş yapılan grup ise yüzde 129 ile beyaz eşya oldu.
Haber: Dilek Doğan - Kamera: Emre Alp Genç
Türkiye'de e-ticaret hacmi 226.2 milyar liraya yükseldi. 2020 yılı itibarıyla ülkemizde e-ticaret hacmi 2019 yılına göre yüzde 66 artış gösterdi.
256 bin 861 işletmenin e-ticaret faaliyetinde bulunmasıyla milyonlarca kişi alışveriş yaptı.
2020'de en fazla artışın yaşandığı grup yüzde 200'ün üzerinde artışla gıda-süpermarkette oldu.
Yine yüzde 189 ile metalürji ve kimya da beyaz eşya da yüzde 129, eğitim ve danışmanlıkta yüzde 43 giyimde ise yüzde 38 ile artış yaşandı.